Avatar billede christrup Nybegynder
02. november 2005 - 13:38 Der er 1 løsning

Kan ikke få vist Java indhold i IE

Hej Eksperter,

Jeg har problemer med at få vist java-indhold på diverse hjemmesider - bla Stepstone. Får bare en masse fejlkoder, fx:

java script:NewWindowOpen('/offers/listing_send.cfm?id=188130','sendtofriend');

Jeg har prøvet at afinstallere java helt og reinstallere den version som findes på

http://www.java.com/en/download/download_the_latest.jsp

Det virker stadig ikke - hvad gør jeg?

Installerer jeg den versionman kan finde på

http://www.jyskebank.dk/erhverv/erhvervskunde/jyskenetbankerhverv/hentprogram/83280.asp

gør jeg det virker stepstone, men bibliotek.dk som også bruger jave virker det ikke

temmelig forvirret - hvem kan hjælpe?

kører IE 6.0.2900.2180 plus noget mere
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2005 - 13:54 #1
<ole>

Sprogene Java og JavaScript har ligeså meget med hinanden at gøre som syltetøj og vintertøj ... med andre ord: Nogle få bogstaver i navnet - og intet andet  :)

Hvis menuen her på siden virker, er der ikke noget galt. Problemet eksisterer kun, når du afvikler JavaScript lokalt. På WWW er der ingen problemer.

Det skyldes en 'ny' default indstilling under SP2:
Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret -> Tillad ativt indhold at køre i filer på Denne Computer (næsten nederst)  ;o)

/mvh
</bole>