Avatar billede flemming39 Nybegynder
02. november 2005 - 10:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Data gemmes ikke i access tabellen?

Jeg forsøger at sende data til en access database som jeg har placeret på mit websted.

Jeg har installeret IIS og har ikke problemmer med at se andre sider.

Jeg har oprettet en side med en formular og to tekstbokse der hver er knyttet til postby tabel.

Når jeg fra min webbrowser indtaster data i felterne og trykker "Send" får jeg en bekræftelse:

Formularbekræftelse
Du har sendt følgende oplysninger:

B1: Send
Postnr: 23
By: 23

Vend tilbage til formularen.

Men data er ikke blevet gemt i tabellen i mappen fpdb

Er der en der kan hjælpe mig?

mvh
Flemming
Avatar billede mrjowns Novice
02. november 2005 - 10:49 #1
Hej Flemming. Dette lyder i første omgang som et spørgsmål du skal stille i kategorien ASP.

Men lad mig se den kode du har lavet for at gemme i access databasen...
Avatar billede flemming39 Nybegynder
02. november 2005 - 11:14 #2
Her er koden:

<%
' FP_ASP ASP, der er genereret automatisk af en FrontPage-komponent. Undlad at redigere.

On Error Resume Next
Session("FP_OldCodePage") = Session.CodePage
Session("FP_OldLCID") = Session.LCID
Session.CodePage = 1252
Session.LCID = 1030
Err.Clear

strErrorUrl = ""

If Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
If Request.Form("VTI-GROUP") = "0" Then
    Err.Clear

    Set fp_conn =  Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Der kan ikke oprettes forbindelse."

    Set fp_rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Postsæt kan ikke åbnes."

    fp_conn.Open Application("test_side_ConnectionString")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Databasen kan ikke åbnes."

    fp_rs.Open "Resultater", fp_conn, 1, 3, 2 ' adOpenKeySet, adLockOptimistic, adCmdTable
    FP_DumpError strErrorUrl, "Postsæt kan ikke åbnes."

    fp_rs.AddNew
    FP_DumpError strErrorUrl, "Der kan ikke føjes nye poster til databasen."
    Dim arFormFields0(2)
    Dim arFormDBFields0(2)
    Dim arFormValues0(2)

    arFormFields0(0) = "Postnr"
    arFormDBFields0(0) = "Postnr"
    arFormValues0(0) = Request("Postnr")
    arFormFields0(1) = "By"
    arFormDBFields0(1) = "By"
    arFormValues0(1) = Request("By")

    FP_SaveFormFields fp_rs, arFormFields0, arFormDBFields0

    If Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") <> "" Then
        FP_SaveFieldToDB fp_rs, Request.ServerVariables("REMOTE_HOST"), "Navn_på_fjerncomputer"
    End If
    If Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") <> "" Then
        FP_SaveFieldToDB fp_rs, Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT"), "Webbrowsertype"
    End If
    FP_SaveFieldToDB fp_rs, Now, "Tidsstempel"
    If Request.ServerVariables("REMOTE_USER") <> "" Then
        FP_SaveFieldToDB fp_rs, Request.ServerVariables("REMOTE_USER"), "Brugernavn"
    End If

    fp_rs.Update
    FP_DumpError strErrorUrl, "Databasen kan ikke opdateres."

    fp_rs.Close
    fp_conn.Close

    FP_FormConfirmation "text/html; charset=windows-1252",_
                        "Formularbekræftelse",_
                        "Du har sendt følgende oplysninger:",_
                        "test_side.asp",_
                        "Vend tilbage til formularen."

End If

Session.CodePage = Session("FP_OldCodePage")
Session.LCID = Session("FP_OldLCID")

%>
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Test side</title>
</head>

<body>

<p>Hejsa</p>
<p>&nbsp;</p>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
    <!--webbot bot="SaveDatabase" SuggestedExt="asp" S-DataConnection="ConnFHcrm" S-RecordSource="Postby" U-Database-URL="fpdb/FHcrm.mdb" S-Form-Fields="Postnr By" S-Form-DBFields="POSTNR BY" U-ASP-Include-Url="_fpclass/fpdbform.inc" startspan --><!--webbot bot="SaveDatabase" endspan -->
    <p><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
    <p>Posnr: <input type="text" name="Postnr" size="20"></p>
    <p>By&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type="text" name="By" size="20"></p>
</form>
<p>&nbsp;</p>

</body>

</html>
Avatar billede mrjowns Novice
02. november 2005 - 11:18 #3
Umiddelbart er der vist ikke noget galt med FP-koden. Den virker jo også lokalt hos dig. Har du installeret Frontpage Extensions på din IIS?
Avatar billede flemming39 Nybegynder
02. november 2005 - 11:19 #4
Hvordan kan jeg se det?
Avatar billede mrjowns Novice
02. november 2005 - 11:31 #5
Hehe... Flemming, hvis ikke du er vant til at bruge IIS + extensions eller arbejde med Active Server Pages (ASP) er det en ret stor omgang du har rodet dig ud i. I stedet for at vi brugere flere timer for at prøve at fejlsøge sit system over Eksperten.dk, så skulle du nok hellere tage fat i en ven/bekendt der evt. ved noget om at arbejde med sådan noget.

Jeg ville aldrig anbefale at bruge Frontpage til at mere avancerede ting end (D)HTML eller JavaScript. Snakker vi databaser så vil jeg klart anbefale at man først sætter dig en smule ind i ASP (http://www.html.dk/tutorials/asp/).

Jeg ville meget gerne hjælpe dig, men da det er svært at fejlsøge i stort set alt hvad der har med Frontpage at gøre, så vil det tage lang tid at finde kernen - hvis man kan finde den. Det har jeg ikke lyst til at bruge på det...

Overvejer du at lære lidt ASP, så er det klart at foretrække! Det er relativt nemt at fejlsøge (nemmere end Frontpage)!

MrJowns
Avatar billede flemming39 Nybegynder
02. november 2005 - 11:42 #6
Tak for hjælpen MrJowns
Jeg har lavet asp tutorials på html.dk men jeg regnede med at jeg kunne få meget "foræret" ved at bruge frontpage som "generator" af connections mellem felter og database tabeller. Men jeg tager ditt råd op og starter fra bunden og bygger siden op ved hjælp af asp felt for felt.

Tak for rådet :-)

mvh Flemming
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2005 - 12:20 #7
<ole>

Nu har jeg ikke checket html.dk's ASP-tuts (som noget af det eneste på sitet), men det kunne da være, man skulle prøve. Der er i hvert fald ikke andre tuts på det site, der ikke er fyldt med fejl, alvorlige misforståelser og udeladelser.

Det er generelt yderst vanskeligt at finde huller mellem fejlene - så det ville da være voldsomt forfriskende, hvis ASP virkelig skulle være hullet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede mrjowns Novice
02. november 2005 - 15:12 #8
flemming > Selv tak! God arbejdslyst!

olebole > Jeg har gennemgået ASP tut'en på HTML.dk og jeg synes den er rigtig godt forklaret. Der er, så vidt jeg kan se, ikke nogen fejl i den. Men hvorfor bringer du det egentlig op, om der er fejl i deres tut?
Avatar billede flemming39 Nybegynder
03. november 2005 - 12:54 #9
svar
Avatar billede flemming39 Nybegynder
03. november 2005 - 12:54 #10
svar :-)