Avatar billede flemming39 Nybegynder
02. november 2005 - 09:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsætte data i access tabel

Hej

Jeg forsøger at sende data til en access database som jeg har placeret på mit websted.

Jeg har brugt udemærkede tutorials for at oprette forbindelse samt til at sende formular resultater til en tabel i databasen hvilket ikke har voldt problemmer, men....
Når jeg aktiverer "vis web side i browser" er det kun koden som bliver synlig i min explore.

Jeg har installeret IIS og har ikke problemmer med at se andre sider.

Jeg har oprettet en side med en formular og to tekstbokse der hver er knyttet til postby tabel.
Jeg har lavet "Verify" på tabellen og databasen er synlig i fhdb mappen.

Hvad er der galt?

mvh
Flemming (frontpage begynderen)
Avatar billede flemming39 Nybegynder
02. november 2005 - 09:23 #1
Her er den automatisk genererede kode til min asp side:

<%
' FP_ASP ASP, der er genereret automatisk af en FrontPage-komponent. Undlad at redigere.

On Error Resume Next
Session("FP_OldCodePage") = Session.CodePage
Session("FP_OldLCID") = Session.LCID
Session.CodePage = 1252
Session.LCID = 1030
Err.Clear

strErrorUrl = ""

If Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
If Request.Form("VTI-GROUP") = "0" Then
    Err.Clear

    Set fp_conn =  Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Der kan ikke oprettes forbindelse."

    Set fp_rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Postsæt kan ikke åbnes."

    fp_conn.Open Application("test_side_ConnectionString")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Databasen kan ikke åbnes."

    fp_rs.Open "Resultater", fp_conn, 1, 3, 2 ' adOpenKeySet, adLockOptimistic, adCmdTable
    FP_DumpError strErrorUrl, "Postsæt kan ikke åbnes."

    fp_rs.AddNew
    FP_DumpError strErrorUrl, "Der kan ikke føjes nye poster til databasen."
    Dim arFormFields0(2)
    Dim arFormDBFields0(2)
    Dim arFormValues0(2)

    arFormFields0(0) = "Postnr"
    arFormDBFields0(0) = "Postnr"
    arFormValues0(0) = Request("Postnr")
    arFormFields0(1) = "By"
    arFormDBFields0(1) = "By"
    arFormValues0(1) = Request("By")

    FP_SaveFormFields fp_rs, arFormFields0, arFormDBFields0

    If Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") <> "" Then
        FP_SaveFieldToDB fp_rs, Request.ServerVariables("REMOTE_HOST"), "Navn_på_fjerncomputer"
    End If
    If Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") <> "" Then
        FP_SaveFieldToDB fp_rs, Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT"), "Webbrowsertype"
    End If
    FP_SaveFieldToDB fp_rs, Now, "Tidsstempel"
    If Request.ServerVariables("REMOTE_USER") <> "" Then
        FP_SaveFieldToDB fp_rs, Request.ServerVariables("REMOTE_USER"), "Brugernavn"
    End If

    fp_rs.Update
    FP_DumpError strErrorUrl, "Databasen kan ikke opdateres."

    fp_rs.Close
    fp_conn.Close

    FP_FormConfirmation "text/html; charset=windows-1252",_
                        "Formularbekræftelse",_
                        "Du har sendt følgende oplysninger:",_
                        "test_side.asp",_
                        "Vend tilbage til formularen."

End If

Session.CodePage = Session("FP_OldCodePage")
Session.LCID = Session("FP_OldLCID")

%>
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Test side</title>
</head>

<body>

<p>Hejsa</p>
<p>&nbsp;</p>
<form method="POST" action="test_side.asp" webbot-action="--WEBBOT-SELF--">
    <!--webbot bot="SaveDatabase" SuggestedExt="asp" S-DataConnection="test_side" S-RecordSource="Resultater" U-Database-URL="fpdb/test_side.mdb" S-Builtin-Fields="REMOTE_HOST HTTP_USER_AGENT Timestamp REMOTE_USER" S-Builtin-DBFields="Navn_på_fjerncomputer Webbrowsertype Tidsstempel Brugernavn" S-Form-Fields="Postnr By" S-Form-DBFields="Postnr By" U-ASP-Include-Url="_fpclass/fpdbform.inc" startspan --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--#include file="_fpclass/fpdbform.inc"--><!--webbot bot="SaveDatabase" i-checksum="40548" endspan -->
    <p><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
    <p>Posnr: <input type="text" name="Postnr" size="20"></p>
    <p>By&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type="text" name="By" size="20"></p>
</form>
<p>&nbsp;</p>

</body>

</html>
Avatar billede flemming39 Nybegynder
02. november 2005 - 10:19 #2
Problemmet har løst sig selv, efter en genstart har jeg ingen problemmer med at få formen op i min web browser. Jeg har imidlertid fået et nyt problem som jeg vil præsentere i et nyt spørgsmål