Avatar billede anders_lun Nybegynder
02. november 2005 - 08:43 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at finde min side på fx. google.dk

Heey eksperter... Har nu ventet cirka en måned siden jeg søgte om at få min side ind på google, men den kan stadig ikke finde den?? HVORFOR!!!?
Har lavet søgeord og det hele...

min side er: www.rakeback-guide.com

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe?

Har msn hvis det er: lund2003@stofanet.dk
Avatar billede goose Nybegynder
02. november 2005 - 08:53 #1
Temmelig sikkert fordi din side er i flash og Google derfor ikke har noget tekst at indeksere.

Derudover kan man generelt regne med en optagelsestid på nye domæner på op imod 3-6 måneder.

/Goose
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. november 2005 - 09:25 #2
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=DVXA,DVXA:2005-16,DVXA:en&q=rakeback%2Dguide
Jeg har ingen probs. med, at finde finde den på google.
Avatar billede goose Nybegynder
02. november 2005 - 09:35 #3
peet49 >> og hvor er det lige du finder den henne i den søgning? Det er muligt den er omtalt i de pågældende link, men du får da ikke noget link direkte til hans eget site?

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
02. november 2005 - 09:46 #5
peet49 >> jeg ved ikke hvad du får frem, men jeg får "Beklager, der er ingen oplysninger om denne URL rakeback-guide.com"

/Goose
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. november 2005 - 09:49 #6
tryk på følgende link:rakeback-guide.com så får jeg sitet.
Avatar billede goose Nybegynder
02. november 2005 - 09:59 #7
ja, men det har da intet at gøre med om den er optaget eller ej, det er jo blot et forslag Goggle kommer med, du kan jo også prøve at lave en søgning på erjegher.com så vil du jo få det samme.

/Goose
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2005 - 10:05 #8
<ole>

Dine keywords har absolut ingen effekt - og får det ikke. Keywords har kun effekt, hvis de svarer til det reelle sideindhold og kan findes dér.
Det er jo langt fra tilfældet på dit site, som blot indeholder lidt HTML-elementer og en swf  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
02. november 2005 - 17:29 #9
Man kan ikke tilmelde et site til Google.

Googles software finder selv din side, men KUN hvis andre sider linker til den. Hvis ikke andre sider fortæller Googles software, at din side findes vil den blot svæve rundt helt alene i cyverspace.

Skaf links fra et site, som Google kender i forvejen (og som bliver besøgt hyppigt af Google, så skal du bare se.

/ Claus
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. november 2005 - 17:48 #10
Selvfølgelig kan du tilmelde en side:http://www.google.dk/intl/da/add_url.html
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
02. november 2005 - 20:04 #11
Læs http://www.google.com/webmasters/1.html - særligt de to sidste linier:

"The best way to ensure that Google finds your site is to have pages on other relevant sites to link to yours. Google's robots jump from page to page on the web via hyperlinks, so the more sites that link to your pages, the more likely it is that we'll find them quickly."

Af resten af teksten fremgår bl.a., at man KAN tilmelde sig, men at det IKKE er en garanti for indeksering. Enig :-) ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. november 2005 - 20:07 #12
Goggle har gjort meget for min side.
Avatar billede anders_lun Nybegynder
02. november 2005 - 21:28 #13
Hmm gutter.... hvad skal jeg så gøre for at lave min side funktionel så google kan finde den ? Hvis vi nu siger jeg laver en indexs side i ren html og ikke andet?
Hva skal jeg så skrive i html'en?
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2005 - 08:39 #14
Du skal skrive en masse omkring din side og dit indhold og ikke mindst skal du få nogle til at linke til den med dine keywords i linkteksten.

Flash er ganske smart rent visuelt, men set med SEO øjne dur det bare ikke når hele siden er flash.

Vil du lave smarte flash sider så gør det og se bort fra søgemaskinerne.
Vil du optages på søgemaskinerne, så drop flashen.

The choise is yours.

- og for lige at komme peet49 i forkøbet, så er det korrekt at Google så småt er begyndt at kunne læse flash, men det varer mange år før det fungerer rigtigt :o)

/Goose
Avatar billede anders_lun Nybegynder
03. november 2005 - 14:34 #15
Kan jeg ikke bare lave en alm forside i ren html? hvor hvis man trykker på et link så kommer man ind til min flash side? Vil dette fungere?
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2005 - 15:29 #16
Ja, det vil det hvis du har noget fornuftigt indhold og nogle der linker til den.

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2005 - 15:29 #17
Smider lige et svar for alle tilfældes skyld :o)

/Goose
Avatar billede druen Nybegynder
03. november 2005 - 15:47 #18
Hej - mit første indlæg

Jeg vil egentlig bare prøve at stille et udbydende spørgsmål. Jeg har nemlig samme problem som spørgeren, med min side www.marxist.dk. Google vil heller ikke indexere den. Kan det være fordi at der kun er php på forsiden?(der er masser af links fra sider, der har top pagerank som marxists.org og marxist.com)

/Druen
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2005 - 16:03 #19
druen >> Google har da fundet dit site, indtil videre 7-8 sider.

Dit problem tror jeg ligger i dine querystrings som hedder noget med .....id=?? f.eks.

Generelt er robotter ikke meget for querystrings der indeholder ? og & og slet hvis der indgår noget med "id" i strengen.

Jeg tror det vil hjælpe hvis du istedet for "id" brugte f.eks. "side" eller lign.

Det har intet at gøre med at du bruger PHP, det er jo HTML der vises lige bortset fra ovenstående.

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2005 - 16:04 #20
- derudover har du da en pagerank på 5 så helt galt er det vel ikke ?

/Goose
Avatar billede druen Nybegynder
03. november 2005 - 16:35 #21
Tak for det hurtige svar (jeg vil ændre det med id).

Jeg kan godt se at min pagerank er udemærket, men hvordan finder du mig på google? Lige meget hvilke søgeord jeg bruger, kan jeg ikke få den frem...
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2005 - 16:44 #22
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-18,GGLG:en&q=site%3Awww%2Emarxist%2Edk

/Goose
Avatar billede druen Nybegynder
03. november 2005 - 17:59 #23
Stærkt!

Men har du nogen ide om hvorfor den ikke finder hovedsiden? men kun to artikler (vis.php?id=XXXX) og vores gamle kampagne side (/arbejderregering.php). (Den sidste bliver måske fundet fordi den er så tekst tung...)
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2005 - 18:38 #24
næee, egentlig ikke ...

/Goose
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. november 2005 - 23:55 #25
læs denne artikel jeg har skrevet, den vil du have gavn af

http://exp.dk/artikler/836
Avatar billede goose Nybegynder
18. november 2005 - 10:15 #26
bufferzone >> Google sitemaps gør da ingen gavn når der er tale om et flash site?

/Goose
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. december 2005 - 08:21 #27
Anders_lun, hvornår regner du med at udbetale alle de penge, folk har til gode fra dig?

Det kan da ikke passe, du udnytter Ekspertens kompetencer, til at oprette et regulært fup-og-svindelsite?

Til de interesserede: http://www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=105737
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. december 2005 - 08:51 #28
/Goose>Ikke hvis flash siderne ikke også er optimerede, hvis der bare er lidt indhold, så gør sitemaps gavn
Avatar billede goose Nybegynder
07. december 2005 - 11:40 #29
bufferzone > okay, så er vi enige :o)

/Goose