Avatar billede javascript Nybegynder
02. november 2005 - 01:00 Der er 8 kommentarer

vb winsock vil ikke virke!!

hey..
den siger at .close ikke virker, why?

Private Sub Command5_Click()
With WinSock
.Close
End With
End Sub
Avatar billede joern Nybegynder
02. november 2005 - 10:38 #1
Hej

Går ud fra at du har winsock-kontrollen på din form, og at den hedder winsock1

Så skriv 'traditionelt:  winsock1.close

/jørn
Avatar billede javascript Nybegynder
02. november 2005 - 14:07 #2
"Går ud fra at du har winsock-kontrollen på din form," hva det?
Avatar billede joern Nybegynder
02. november 2005 - 15:48 #3
Hej.

Dette er kategorien Visual Basic.  Dér arbejdes med forms, og til disse knyttes ocx-filer, det kaldes at tilføje komponenter  Hvis det er noget ganske andet du arbejder med, kan jeg ikke hjælpe.

/jørn
Avatar billede javascript Nybegynder
02. november 2005 - 17:29 #4
er ny i vb... skal jeg bare skrive

Private Sub Command5_Click()
With WinSock
'traditionelt:  winsock1.close
End With
End Sub
Avatar billede joern Nybegynder
02. november 2005 - 18:06 #5
Hej.

Nej.  Det med width...  End width er IKKE traditionelt

Private Sub Command5_Click()
  winsock1.close
End Sub

Men komponenten Winsock, der automatisk får navnet Winsock1 når den oprettes på formen, den SKAL være tilknyttet projektet.

Skriv hellere hvilken fejlmeddelelse du får, når du prøver at klikke på knappen.

Hvorfor vil du i øvrigt lukke winsock?  Hvis du skal bruge den skal den da forbindes til en port.  For at sende en mail med smtp f.eks.

WinSock1.connect vip.cybercity.dk, 25    hvis din smtp-server har det navn.

Men hvad har du gang i?  At bruge winsock er ikke en begynder-ting.
Avatar billede javascript Nybegynder
02. november 2005 - 18:09 #6
Run-time error '424'
Object requied
Avatar billede javascript Nybegynder
02. november 2005 - 18:10 #7
Private Sub Command1_Click()
WinSock1.Connect vip.cybercity.dk, 25
End Sub
Avatar billede joern Nybegynder
02. november 2005 - 18:54 #8
Hej.

'Object required' betyder jo netop, at det objekt du vil åbne eller lukke ikke er tilstede.

Du skal i udviklings-vinduet gå ind i menu-punktet 'Project' og dér vælge 'Components'  så skal du finde og tilføje winsock-kontrollen.
Den kommer i din værktøjslinie, når du godkender tilføjelsen, og så skal du klikke den og trække en 'ramme' på din form.

Men ingen på Eksperten vil skrive en 'lærebog' for VB.  Du må have fat i noget at læse.  En del kan man lære fra onlinehjælpen eller Books-Online hvis du har installeret den.  Hvilken VB-version anvender du?

Dette bliver mit sidste indlæg om Winsock.

/jørn