Avatar billede musling Nybegynder
01. november 2005 - 22:20 Der er 5 kommentarer

Vindue uden toolbars og scrollbars

Hvordan får jeg lavet et vindue uden toolbars og scrollbars?

Der er tale om et pop-up vindue, hvor der kun skal vises selve kanten rundt, uden værktøjslinier, adresselinie mv. Jeg skal også have fastsat størrelsen på vinduet.

Normalt ville jeg bruge en window.open funktion på den side, hvor der linkes fra - men det har jeg desværre ikke mulighed for, da linket befinder sig i et program, som jeg ikke har adgang til at redigere i.

Jeg kan altså kun redigere i selve pop-up vinduet.
Jeg forestiller mig, at man i head'en kan fastsætte disse parametre - men hvordan gøres dette ??? (kan det overhovedet lade sig gøre?)
Avatar billede miss-g Seniormester
01. november 2005 - 23:49 #1
Den lyder lidt tricky. Hvordan skal vinduet så åbne, når man ikke kan trykke på en knap for at åbne det? Hvornår ved man at det skal åbnes?
Avatar billede musling Nybegynder
02. november 2005 - 00:05 #2
Altså, linket er allerede lavet på den side, hvor der skal linkes fra. Jeg har bare ikke mulighed for at redigere i den side, og fortælle hvordan pop-up vinduet skal se ud.
Det fungerer ved, at jeg i et færdigdesignet program har indtastet link-tekst + URL til den side, der skal poppe up, og så generer programmet selv den nødvendige kode. Det virker sådan set fint nok - jeg vil bare gerne have, at pop-up vinduet ikke har toolbars og scrollbars.
Avatar billede miss-g Seniormester
02. november 2005 - 01:11 #3
Så er spørgsmålet vel bare hvordan det link ser ud?

Her kan du f.eks. se koder på et pop-up vindue (javascript):
http://www.html.dk/scripts/javascript/00023/

Og ellers kan man da lege med en pop-up vindue generator:
http://www.a1ien51.8k.com/scripts/popupwingenV2.htm
Avatar billede musling Nybegynder
02. november 2005 - 08:20 #4
De koder, du henviser til, skal de ikke indsættes på den oprindelige side?
Jeg har jo brug for en kode, som skal indsættes i pop-up vinduet.
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2005 - 09:35 #5
<ole>

Der er heldigvis ingen mulighed for at pille i browserens udseende - kun når du åbner et nyt med JavaScript  :)

Størrelsen kan du dog sætte med:
    window.resizeTo(500, 300);

- og du kan flytte browseren med:
    window.moveTo(150, 40);

- og så er den prut også slået  :)

/mvh
</bole>