Avatar billede nyhus Nybegynder
01. november 2005 - 20:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Til OLEBOLE

hej Ole
Du hjalp mig så glimrende før, og jeg kom vis til at snyde dig for points.

Dem skal du have her.

Måske kan du så samtidig se, hvad dælen, jeg har gjort galt her.
Samme case som før.
Parse Error: Parse error: parse error in C:\Programmer\Apache Group\Apache2\htdocs\websted\upload.php on line 38

Kildekode:
<?php    require_once('../Connections/cms.php');
    mysql_select_db($Database_cms, $cms);
    ?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Upload Billede</title>
</head>

<body>
<?php

if (isset($_FILES['filnavn']))    {
    print "Fil, der er blevet overført:{$_FILES['filnavn']['name']}<p>\n";

$query = "INSERT INTO billeder SET billednavn='".$_FILES['filnavn']['name']."'";

    $Result1 = mysql_query($query, $cms) or die(mysql_error());
{
$tempfile = $_FILES['filnavn']['tmp_name'];
$destination = "../billeder/{$_FILES['filnavn']['name']}    ";
copy($tempfile, $destination);

}
?>

<form action="upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name="form1">
  <p>Fil, der skal overf&oslash;res:
    <input name="filnavn" type="file" id="filnavn">
</p>
  <p>
    <input type="submit" name="Submit" value="Overf&oslash;r">
</p>
</form>
</body>
</html>

Så vidt jeg kan se, refererer fejlmeddelelsen til, at jeg åbenbart ikke skal slutte med </html> og DET giver vist ikke rigtig mening i min verden.
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 20:23 #1
<ole>

Du fik vist bare aldrig accepteret svaret i det andet spm ... det kan du sagtens stadigvæk  :)

Umiddelbart kan jeg ikke se andre fejl, end det overskydende white-space i:
    $destination = "../billeder/{$_FILES['filnavn']['name']}    ";

- mon ikke, det skal være:
    $destination = "../billeder/{$_FILES['filnavn']['name']}";

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 20:28 #2
oooops ... der er da én:

print "Fil, der er blevet overført:{$_FILES['filnavn']['name']}<p>\n";

- skal nok være:

print "Fil, der er blevet overført:{$_FILES[filnavn][name]}<p>\n";

I det hele taget forstår jeg ikke helt, hvad dine {} gør godt for  :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2005 - 20:30 #3
Det er altid en god øvelse at tælle {-ere og }-ere.  Der er nemlig noget der ikke passer der. Selv om Ole ikke kan se det...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2005 - 20:30 #4
Nix Ole: {$_FILES['filnavn']['name']}  er helt lovligt
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 20:32 #5
Erik >> også i med gåseøjne, når det i forvejen står i en streng? Hvad laver Tuborgerne iøvrigt dér?
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 20:32 #6
Det her er i hvert fald ikke lovligt:
  print "Fil, der er blevet overført:$_FILES['filnavn']['name']<p>\n";
Avatar billede nyhus Nybegynder
01. november 2005 - 20:33 #7
Gør jeg heller ikke - gør bare som jeg har fået besked på :o)
Har ikke lavet en hjemmeside i flere år, så php er gået min næse helt forbi. Bruger en lille bog til "hjælp" :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2005 - 20:33 #8
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 20:34 #9
thnx  ;o)
... mens jeg læser 'noget kanont', kan du så lige svare på det med gåseøjnene  :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2005 - 20:35 #10
Og til spørgeren. Ole må ikke høre efter.

Du har en

{

stående på en linie for sig - den har ingen } til at matche. Fjern bare den linie.
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 20:35 #11
... undskyld - unødvendigt  :)
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 20:36 #12
Ooops ... ja, det så jeg godt, da du nævnte det før - men jeg blev så optaget af det, jeg ikke selv forstod  :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2005 - 20:36 #13
Det står på det link, Ole.

// Works.  When using multi-dimensional arrays, always use
// braces around arrays when inside of strings
echo "This works: {$arr['foo'][3]}";
Avatar billede nyhus Nybegynder
01. november 2005 - 20:37 #14
Til Erik: er det denne, du tænker på:
if (isset($_FILES['filnavn']))    { <=?
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 20:37 #15
- og der krydses indlæg på udsatte steder  ;D
Avatar billede nyhus Nybegynder
01. november 2005 - 20:40 #16
Yessssss!
Så virkede det pludselig (det lort!)!!
Avatar billede nyhus Nybegynder
01. november 2005 - 20:42 #17
Giver I kun kommentarer, eller kunne I finde på at smide et svar?
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 20:43 #18
Denne vil jeg ikke have points for. Det må være Eriks ... og han vil ikke have points.
Læg du et svar selv - og accepter det. Men tak for tanken  ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2005 - 20:50 #19
Jeg genkender glæden når noget endelig virker, og jeg ved at man kan komme til at tænke eller sige ord og vendinger, der almindeligvis ikke regnes for pæn tale. Men jeg synes ikke man skal nedfælde dem på papir eller skærm, og i særdeles ikke i et offentligt forum med mennesker man ikke kender. Jeg er smuttet herfra.
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 20:58 #20
- såså ... nu ikke så følsom, lille Erik. Jeg har set flere aviser, der rask væk skriver Jesper Langballes navn - og/eller viser billeder af Søren Krarup. Det er da langt værre end en alternativ betegnelse for en bette bæ  :)
Avatar billede nyhus Nybegynder
01. november 2005 - 21:07 #21
ok - 1000 tak til jer begge uanset den lille kure på tråden :o)
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 21:48 #22
Selvtak  ;o)