Avatar billede montymus Nybegynder
01. november 2005 - 14:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fra listboks over i noget editínfo

Jeg har en listboks der viser indholdet af en database.

Kan man lave det sådan at hvis en bruger klikker på en af de ting der er i databasen at det så kommer over i nogle tekstbokse og kan ændres??
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
01. november 2005 - 15:42 #1
Har du allerede data i din listbox?

Hvis du har det, så kan du ligge et ID ind i din ValueMember på din list box, og på selve listbox'en lave en OnIndexChange event, som så vil læse dit id som du har gemt i din listbox.

Med dette id kan du nu enten hente det data du vil have vist fra databasen, eller du kan lede dit dataset igennem, hvis du har alt data liggende i dit dataset.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
01. november 2005 - 15:44 #2
Det man kan gøre er følgende:

ListBox.DataSource = dsData.Tables[0];
ListBox.DisplayMember = "Kolonnenavn";
ListBox.ValueMember = "Kolonnenavn";

Kolonnenavn skal selvfølgelig være den kolonne fra din tabel. Display skal være den brugeren kan se, og value skal være din id kolonne.
Avatar billede montymus Nybegynder
01. november 2005 - 16:57 #3
Jeg har gjort således at når siden loader så henter den data frem i listboxen..

Det er events.. Jeg ville så gerne have at jeg kan klikke på en event og få gjort at jeg kan redigere den..  Jeg har lavet en edit.aspx med nogle textboxe og så er det kan jeg få de data fra listboxen over i edit.aspx i de hver sin textbox??

Overskrift
Body
dato
Avatar billede montymus Nybegynder
02. november 2005 - 22:22 #4
prøver noget andet.. vender grusomt tilbage