Avatar billede topperware Nybegynder
01. november 2005 - 09:18 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Indhold af et array vist i en form (dropdown menu)

Er der en der lige kan vise mig, hvordan jeg får de emner jeg har skrevet ind i et givent array, til at komme frem i en form (dropdown menu).

Fx:

var hjul = new Array()
hjul[0] = "volvo"
hjul[1] = "opel"
hjul[2] = "saab"
hjul[3] = "fiat"
hjul[4] = "ford"
hjul[5] = "audi"

... Og så der hvor de skal vises:

<form>
<select name="bilerne">
<option value="">
</form>
... Eller hvordan det ska se ud her.

På forhånd tak
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 09:38 #1
<ole>

Hvad er det, du vil - hvornår og hvordan?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede topperware Nybegynder
01. november 2005 - 09:51 #2
Ok der var måske ikke så tydeligt, men jeg prøver lige igen.
Et array der indeholder fx. de ovenstående biler. Måske ændre antallet sig en gang i mellem, men på selve siden skal der være en form (rul ned menu), der altid viser det der er skrevet i array'et.
Det er så meningen at man skal kunne vælge et af menupunkterne fra førnævnte form (rul ned menu), klikke på det (fx fiat), og derefter vises fiat i evt. en iframe et sted på siden.
Derudover ønsker jeg at når fx fiat er valgt og vises i iframe, så skal fiat ikke fremkomme i form (rul ned menu), da den jo er valgt og vist på siden.
Det her var jo meget på en gang, men det var for at forklare hvad meningen er (håber det gav mening)
Avatar billede topperware Nybegynder
01. november 2005 - 11:47 #3
... Ok, indholdet af "drop down box" skal altid svare til indholdet af (i dette tilfælde) hjul array. Hjul array befinder sig i <head> delen af htm.doc eller i en ekstern JavaScript fil. Når der klikkes på en bestemt bil, fx fiat, indlæses (formoder jeg) et html dokument i en iframe et sted på siden hvor teksten fiat vises.
Hvis men derefter aktivere "drop down box'en" skal fiat ikke være synlig da fiat allerede er valgt. (Fiat er selvfølgelig i hjul array, men kan bare ikke vælges igen da den allerede er valgt og vist i en iframe på hoved htm.doc)
... Jeg sidder lige og tænker på om det måske er noget ASP man skal have fat i.
Avatar billede topperware Nybegynder
01. november 2005 - 11:48 #4
rettelse:
Hvis man derefter aktiverer
Avatar billede psykochicken Nybegynder
01. november 2005 - 16:45 #5
..det var en lang forklaring...
hvorfor ikke bare lave:
<script type="text/javascript">
function vis(elm){
//sætter option.text ind i en span:
document.getElementById('minbil').innerHTML = elm.options[elm.selectedIndex].text;
//skifter side i iframe efter option.value:
parent.frame1.location.href = elm.options[elm.selectedIndex].value;
}
</script>

<form>
  <select size="1" onchange="vis(this);">
  <option>Vælg en bil</option>
  <option value="fiat.htm">fiat</option>
  <option value="volvo.htm">volvo</option>
  <option value="mercedes.htm">mercedes</option>
  </select>
  <br>
  <br>Her er din span:
  <div id="minbil"></span>
</form>
og her er din iframe:
<iframe name="frame1"></iframe></p>
.....
Hvorfor må den valgte option ikke må blive vist ?
Avatar billede psykochicken Nybegynder
01. november 2005 - 16:46 #6
hov..der sneg sig lige et </p> for meget med ind..

/psc
Avatar billede psykochicken Nybegynder
01. november 2005 - 16:47 #7
du får lige den rigtige:
<script type="text/javascript">
function vis(elm){
//sætter option.text ind i en span:
document.getElementById('minbil').innerHTML = elm.options[elm.selectedIndex].text;
//skifter side i iframe efter valg i drop-down-boks:
parent.frame1.location.href = elm.options[elm.selectedIndex].value;
}
</script>

<form>
  <select size="1" onchange="vis(this);">
  <option>Vælg en bil</option>
  <option value="fiat.htm">fiat</option>
  <option value="volvo.htm">volvo</option>
  <option value="mercedes.htm">mercedes</option>
  </select>
  <br>
  <br>Her er din span:
  <span id="minbil"></span>
</form>
<br>
og her er din iframe:
<br>
<iframe name="frame1"></iframe>
Avatar billede johan.o Nybegynder
01. november 2005 - 22:00 #8
Er det sådan noget her du leder efter ? :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Test.</title>

<script type='text/javascript'>

function add_option()
{
var hjul = new Array("","volvo","opel","saab","fiat","ford","audi");
var oOption;

for(i=0; i<hjul.length; i++)
  {
  oOption = document.createElement("OPTION");
  oOption.value=i;
  oOption.innerHTML=hjul[i];
  document.getElementById('oSelect').appendChild(oOption);
  }
return;
}

</script>
</head>
<body onload="add_option();">

<form method="post" name="oForm" action="oLink.php">
<select id="oSelect" name="bilerne" size="1">
</select>
</form>

</body>
</html>

Jeg har foreløbig kun kigget på den del der omhandler dynamisk opbygning af <option>'s.

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
01. november 2005 - 22:02 #9
Jeg ser lige jeg har sat en 'loose' DTD på, men det skulle også gerne virke med en 'strict'.

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
01. november 2005 - 22:05 #10
Og forresten har jeg ikke checket at funktionen rent faktisk sætter value attributen på de forskellige option's, men det kan du jo vende tilbage med hvis ikke det virker.

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
01. november 2005 - 22:12 #11
Og nu ser jeg tilmed at du vil ikke have at den valgte værdi skal være synlig i dropdown....hm, tror lige jeg venter på en tilbage melding før jeg bruger mere krudt :)

Mvh. Johan
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 22:36 #12
- og uanset DTD'en skulle koden jo nok gøres valid  ;o)

Men en mere realistisk DTD ville nu heller ikke være af vejen - f.eks:
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

- og så skal et select-element altid indeholde mindst én option.

Hvis du i stedet vælger at bruge en strict-DTD, skal select'en stadig indeholde mindst én option - men så skal du også lægge select'en i et block-level element - eller give den 'display:block'. Under HTML4.01-Strict kan en form jo nemlig kun have block-level elementer som 'børn'  :)
Avatar billede johan.o Nybegynder
01. november 2005 - 22:52 #13
He he, det er skønt når man selv beder om det. Jeg smed bare DTD'en på og fræsede derudaf uden rent faktisk at checke om koden validerede korrekt :) - Med andre ord - "Du har fuldstændigt ret....igen." :)

Men derudover er din tilbagemedling yderst velkommen og brugbar :) - så jeg takker, jeg opfatter det jo i min naivitet som om du endnu ikke har opgivet håbet :)

Mvh. Johan
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 23:08 #14
Nej, for pokker. Har man det med at opgive håbet, kan man jo kun kommunikere med et par procent af alverdens kodere. Dybest set er det vel mere håbet om bedring end koderne, der holder nettet levende  *LooL*  ;D
Avatar billede johan.o Nybegynder
01. november 2005 - 23:13 #15
'Har man det med at opgive håbet, kan man jo kun kommunikere med et par procent af alverdens kodere.'

Arh ha ha LOL....god damn, hvor får du det fra :)

Mvh. Johan
Avatar billede topperware Nybegynder
02. november 2005 - 09:55 #16
Omkring den dynamiske menu/drop down box ser Johan´s forslag rigtigt ud. Tak for det.
Jeg prøver lige at forbedre min forklaring mht. hvad jeg prøver at lave. Hvis vi lige glemmer bilerne og tænker på en holdopstilling (fx fodbold). Så er ideen at arrayet indeholder de spillere der er til rådighed (derfor skal det altid kunne ændres). Der er en drop down box for målmandsplads, forsvar, midtbane, angreb og reserver. Så hvis man starter med at klikke på drop down box´en ved forsvar kan man vælge mellem, lad os sige 15 spillere(indholdet af array). Man klikker så på den spiller man ønsker og navnet på spilleren placeres i en "box" der hedder forsvar et eller andet sted på siden. Næste gang man vælge en given drop down box, er der kun 14 spillere til rådighed osv. Det er ligemeget hvilken drop down box man vælger at bruger, men den skal altid kun vise indholdet af arrayet minus de/den spillere der er blevet klikket på (altså placeret fx i forsvar el. angreb). Derved skulle man gerne undgå at komme i den situation at man har placeret den samme spiller i både angreb og forsvar.
Det var så dødehavsrullerne
Avatar billede roenving Novice
02. november 2005 - 12:36 #17
-- men hvad så, hvis man fortryder et valg ?-)
Avatar billede topperware Nybegynder
02. november 2005 - 13:18 #18
... Det var så det jeg havde tænkt mig at du skulle svare på...nej spøg til side.
Jeg kan jo godt se, at det bliver noget med at denne hovedside/oversigt hele tiden skal vise nogle nye navne (hvergang en spiller bliver valgt). Og ja du har helt ret, man skal selvfølgelig også kunne slette en der er placeret forkert. Jeg har bare forestillet mig at man kunne markere en fejlplaceret spiller i fx boksen for angribere og derefter trykke på en delete knap, men må samtidig indrømme at jeg ikke aner, om det kan lade sig gøre.
Avatar billede topperware Nybegynder
02. november 2005 - 13:23 #19
Men ok - det er måske for besværligt, eller direkte umuligt??
Avatar billede johan.o Nybegynder
02. november 2005 - 13:25 #20
Hvad med noget der ligner dette :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC '-//W3C//DTD HTML 4.01//EN' 'http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd'>
<html>
<head>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">
<title>Test.</title>

<script type='text/javascript'>

function add_option()
{
var hjul = new Array("volvo","opel","saab","fiat","ford","audi");
var oOption;

for(i=0; i<hjul.length; i++)
  {
  oOption = document.createElement("OPTION");
  oOption.id=i;
  oOption.value=hjul[i];
  oOption.innerHTML=hjul[i];
  document.getElementById('oSelect').appendChild(oOption);
  }
return;
}

function go(oObject)
{
if(oObject.id=="oSelect")
  {
  oOption = document.createElement("OPTION");
  oOption.innerHTML=oObject.options[oObject.selectedIndex].innerHTML;
  document.getElementById('oSelect2').appendChild(oOption);
  oObject.removeChild(oObject.options[oObject.selectedIndex]);
  }

else

  {
  oOption = document.createElement("OPTION");
  oOption.innerHTML=oObject.options[oObject.selectedIndex].innerHTML;
  document.getElementById('oSelect').appendChild(oOption);
  oObject.removeChild(oObject.options[oObject.selectedIndex]);
  }

</script>
</head>
<body onload="add_option();">

<p><select id="oSelect" name="bilerne" size="10" onchange='go(this);'><option disabled>Bilmærker :</option>
</select></p>

<p><select id="oSelect2" name="bilerne2" size="10" onchange='go(this);'><option disabled>Valgte Bilmærker :</option>
</select></p>

</body>
</html>

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
02. november 2005 - 13:50 #21
Hm, jeg troede først at du ville have en dropdown med målmænd som så relaterede til en anden dropdown hvor valgte målmand fremgik, men nu kan jeg forstå at en spiller godt kan stå i både dropdown for forsvar og dropdown for midtbane. Så hvis en sådan spiller vælges til forsvar skal han jo også slettes fra midtbane dropdown, og hvis valget fortrydes skal han jo tilbage i begge dropdowns......Måske man kunne fixe det ved at tildele value prop. et array der beskriver hvilke dropdowns spilleren kan stå i....bare en tanke.

Mvh. Johan
Avatar billede topperware Nybegynder
02. november 2005 - 13:55 #22
Ja det er da tæt på nu - hvis jeg skal sige det.
'Bilmærke' og 'Valgte biler' er måske lige en kende for dynamiske, da de jo bare skal være overskrifter, men det forhåbentlig en bagatel.
Hvis vi kunne glemme bil eksemplet (jeg ved godt jeg selv startede det), og bruge holdopstilling eksemplet. Så ville det være perfekt hvis der var 5 bokse ligesom 'Valgte bilmærker' (målmand, forsvar, midtbane osv.) hvori man kan placere spillerne. Derefter kan man(tænker jeg) markerer den boks (fx forsvar) man vil placere en given spiller i og derefter vælger den givne spiller fra boksen der viser arrayet...??
Jeg synes det er fint at man bare kan klikke på en spiller (bilmærke i dit eksempel) og så "hopper" denne tilbage til array boksen (svarende til en slette funktion)
Avatar billede roenving Novice
02. november 2005 - 13:57 #23
Og et helt fodboldhold:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0px;border:0px;padding:0px;font-family:tahoma,verdana,arial,sans-serif;font-size:small;}
</style>
<script language="javascript" type="text/javascript">
function insertPlayer(trgt){
  if(trgt == 'remove'){
    var k = document.getElementById('keeper');
    var f = document.getElementById('forsvar');
    var m = document.getElementById('midtbane');
    var a = document.getElementById('angreb');
    var player;
    if(k.selectedIndex > -1){
      player = k.options[k.selectedIndex].text;
      k.options[k.selectedIndex] = null;
      if(k.length == 0)
        k.options[0] = new Option("Vælg målmand");
    }else if(f.selectedIndex > -1){
      player = f.options[f.selectedIndex].text;
      f.options[f.selectedIndex] = null;
      if(f.length == 0)
        f.options[0] = new Option("Vælg forsvarere");
    }else if(m.selectedIndex > -1){
      player = m.options[m.selectedIndex].text;
      m.options[m.selectedIndex] = null;
      if(m.length == 0)
        m.options[0] = new Option("Vælg midtbanespillere");
    }else if(a.selectedIndex > -1){
      player = a.options[a.selectedIndex].text;
      a.options[a.selectedIndex] = null;
      if(a.length == 0)
        a.options[0] = new Option("Vælg angribere");
    }else return;
    var s = document.getElementById('spillere');
    s.options[s.length] = new Option(player);
    s.selectedIndex = 0;
  }else{
    var s = document.getElementById('spillere');
    if(s.selectedIndex>0){
      var sel = document.getElementById(trgt);
      if(sel.length == 1 && sel.options[0].text.indexOf("Vælg") == 0)
        sel.length = 0;
      if(sel.length >= sel.size){
        alert("Du kan højest vælge " + sel.size + " af denne spillertype");
        s.selectedIndex = 0;
        return;
      }
      sel.options[sel.length] = new Option(s.options[s.selectedIndex].text);
      s.options[s.selectedIndex] = null;
      s.selectedIndex = 0;
    }
</script>
<title>Vælg spillere</title>
</head>

<body>
<br>
<form id="minForm" name="minForm">
  <fieldset>
    <legend>Vælg spillere</legend>
    <select id="spillere">
      <option>Vælg spiller</option>
      <option>Hans Andersen</option>
      <option>Preben Elkjær</option>
      <option>Michael Laudrup</option>
      <option>Peter Schmeichel</option>
      <option>Pauli Andersen</option>
      <option>Jørgen Hansen</option>
      <option>Søren Lerby</option>
      <option>Spiller 8</option>
      <option>Spiller 9</option>
      <option>Spiller 10</option>
      <option>Spiller 11</option>
      <option>Spiller 12</option>
      <option>Spiller 13</option>
      <option>Spiller 14</option>
      <option>Spiller 15</option>
    </select><br>
    <button onclick="insertPlayer('keeper');return false">Indsæt målmand</button>
    <button onclick="insertPlayer('forsvar');return false">Indsæt forsvarer</button>
    <button onclick="insertPlayer('midtbane');return false">Indsæt mindtbanespiller</button>
    <button onclick="insertPlayer('angreb');return false">Indsæt angriber</button>
  </fieldset>
  <select id="keeper" multiple size="1">
    <option>Vælg målmand</option>
  </select>
  <select id="forsvar" size="5">
    <option>Vælg forsvarere</option>
  </select>
  <select id="midtbane" size="4">
    <option>Vælg midtbanespillere</option>
  </select>
  <select id="angreb" size="3">
    <option>Vælg angribere</option>
  </select><br>
  <button onclick="insertPlayer('remove');return false">Fjern valgt</button>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede topperware Nybegynder
02. november 2005 - 14:00 #24
Alle spillere er bare navne og kan som udgangspunkt blive placeret på målmandsposten, men næste gang måske i angrebet. Så arrayet indeholder bare navne, der kan placeres på alle pladser, med stadigvæk kun en gang(det virker fint)
Avatar billede roenving Novice
02. november 2005 - 14:07 #25
Hrm, måske skulle man tilføje en optælling af hvor mange der er valgt, så man ikke får et hold på 13 spillere ?-)

-- jeg har jo muliggjort stort set alle normale opstillinger, så der er mulighed for f.eks. at lave både 5-4-1 og 4-3-3 ...
Avatar billede topperware Nybegynder
02. november 2005 - 14:07 #26
Så siger jeg endnu engang tak for den fantastiske hjælp her på eksperten.
Det er næsten alt for galt, kan man få lov at kvittere med lidt point?
Avatar billede topperware Nybegynder
02. november 2005 - 14:10 #27
Jeg siger da ikke nej tak, men er meget tilfreds med løsningen som det er.
Avatar billede roenving Novice
02. november 2005 - 14:10 #28
Indsæt disse to linjer i den overordnede else:

    if(6>s.length)
      return;

-- altså bliver en stribe linjer til:

    }else return;
    var s = document.getElementById('spillere');
    s.options[s.length] = new Option(player);
    s.selectedIndex = 0;
  }else{
    var s = document.getElementById('spillere');
    if(6>s.length)
      return;
    if(s.selectedIndex>0){
      var sel = document.getElementById(trgt);
      if(sel.length == 1 && sel.options[0].text.indexOf("Vælg") == 0)

-- men det passer præcis med de 15 spillere, jeg har sat ind, så måske skal mekanismen være anderledes ?-)
Avatar billede roenving Novice
02. november 2005 - 14:15 #29
Sådan er den uafhængig af antallet (hele scriptet !-)

<script language="javascript" type="text/javascript">
var minLength = 0;
function insertPlayer(trgt){
  if(trgt == 'remove'){
    var k = document.getElementById('keeper');
    var f = document.getElementById('forsvar');
    var m = document.getElementById('midtbane');
    var a = document.getElementById('angreb');
    var player;
    if(k.selectedIndex > -1){
      player = k.options[k.selectedIndex].text;
      k.options[k.selectedIndex] = null;
      if(k.length == 0)
        k.options[0] = new Option("Vælg målmand");
    }else if(f.selectedIndex > -1){
      player = f.options[f.selectedIndex].text;
      f.options[f.selectedIndex] = null;
      if(f.length == 0)
        f.options[0] = new Option("Vælg forsvarere");
    }else if(m.selectedIndex > -1){
      player = m.options[m.selectedIndex].text;
      m.options[m.selectedIndex] = null;
      if(m.length == 0)
        m.options[0] = new Option("Vælg midtbanespillere");
    }else if(a.selectedIndex > -1){
      player = a.options[a.selectedIndex].text;
      a.options[a.selectedIndex] = null;
      if(a.length == 0)
        a.options[0] = new Option("Vælg angribere");
    }else return;
    var s = document.getElementById('spillere');
    s.options[s.length] = new Option(player);
    s.selectedIndex = 0;
  }else{
    var s = document.getElementById('spillere');
    if(!minLength)
      minLength = s.length - 10;
    if(minLength>s.length)
      return;
    if(s.selectedIndex>0){
      var sel = document.getElementById(trgt);
      if(sel.length == 1 && sel.options[0].text.indexOf("Vælg") == 0)
        sel.length = 0;
      if(sel.length >= sel.size){
        alert("Du kan højest vælge " + sel.size + " af denne spillertype");
        s.selectedIndex = 0;
        return;
      }
      sel.options[sel.length] = new Option(s.options[s.selectedIndex].text);
      s.options[s.selectedIndex] = null;
      s.selectedIndex = 0;
    }
</script>

-- og det er vel rimeligt med en deler, når nu flere har ofret kræfter på at finde en løsning !o]

Velbekomme '-)
Avatar billede topperware Nybegynder
02. november 2005 - 14:23 #30
Mange tak endnu engang.
Og med hensyn til point - helt sikkert, det var også min hensigt,
så frem med svarene eksperter - og tak for hjælpen
Avatar billede topperware Nybegynder
02. november 2005 - 14:32 #31
Ok jeg ved godt vi egentlig er færdige, men lige et sidste spørgsmål:
<select><option></option></select> - der indeholder spillerne, kan den automatisk sorteres alfabetisk, hvergang en spiller "smides tilbage". Det kunne være tjekket, men uanset hvad er jeg meget tilfreds.
Avatar billede roenving Novice
02. november 2005 - 14:50 #32
Det kan man godt, men så skal selecten tømmes, værdierne smides i et array, der skal sorteres, og så skal de lægges tilbage, og det gad jeg ikke, bl.a. fordi en navnesortering nogengange er ulogisk !-)

-- hvis du synes, det er væsentligt, kan vi da godt prøve ...
Avatar billede topperware Nybegynder
02. november 2005 - 15:18 #33
Nu siger du godt nok vi, men det bliver vel mest dig.
Og igen - jo tak, meget gerne, men det er dig, der bestemmer om du gider.
Avatar billede roenving Novice
02. november 2005 - 15:30 #34
F.eks.

...

    }else return;
    var s = document.getElementById('spillere');
    var vals = new Array();
    for(i=1;s.length>i;i++)
      vals[vals.length] = s.options[i].text;
    vals[vals.length] = player;
    vals.sort();
    s.length = 1;
    for(i=1;vals.length>=i;i++)
      s.options[s.length] = new Option(vals[i]);
    s.selectedIndex = 0;
  }else{

...
Avatar billede topperware Nybegynder
02. november 2005 - 15:44 #35
Det er smukt - virker perfekt.
Jeg ser lige om flere melder ind på point.
Mange tak.
Avatar billede johan.o Nybegynder
02. november 2005 - 17:56 #36
Hep ! - Skulle lige ind og se om der var nogen udvikling...:) og det må man da sige, godt du er tilfreds.

Stik du bare roenving hele puljen, han strakte sig langt :)

Mvh. Johan
Avatar billede topperware Nybegynder
03. november 2005 - 09:56 #37
... Det gør jeg så, men tak for indsatsen alligevel...
Avatar billede topperware Nybegynder
03. november 2005 - 14:18 #38
I de 4 drop down bokse kan man, hvis man vil, klikke på overskriften fx: "vælg midtbanespiller" og derefter knappen "fjern valgt". Teksten "vælg midtbanespiller" ryger så over i hoved drop down boksen, der indeholder alle spillerne. Det kan måske være ligemeget, men hvis jeg gerne vil undgå dette, kan man så, lade det være en slags overskrift i boksen, der ikke kan tilgås. Eller helt lade være med at indskrive, i dette tilfælde "vælg midtbanespiller", men i stedet for lave en statisk tekst der placeres lige over drop down boksen for "vælg midtbanespiller" i html dokumentet?
Avatar billede roenving Novice
04. november 2005 - 13:01 #39
Begge dele kan lade sig gøre, den første mulighed f.eks.

...
    var player;
    if(k.selectedIndex > -1 && k.options[k.selectedIndex].text.indexOf("Vælg") == -1){
      player = k.options[k.selectedIndex].text;
      k.options[k.selectedIndex] = null;
      if(k.length == 0)
        k.options[0] = new Option("Vælg målmand");
    }else if(f.selectedIndex > -1 && f.options[f.selectedIndex].text.indexOf("Vælg") == -1){
      player = f.options[f.selectedIndex].text;
      f.options[f.selectedIndex] = null;
      if(f.length == 0)
        f.options[0] = new Option("Vælg forsvarere");
    }else if(m.selectedIndex > -1 && m.options[m.selectedIndex].text.indexOf("Vælg") == -1){
      player = m.options[m.selectedIndex].text;
      m.options[m.selectedIndex] = null;
      if(m.length == 0)
        m.options[0] = new Option("Vælg midtbanespillere");
    }else if(a.selectedIndex > -1 && a.options[a.selectedIndex].text.indexOf("Vælg") == -1){
      player = a.options[a.selectedIndex].text;
      a.options[a.selectedIndex] = null;
      if(a.length == 0)
        a.options[0] = new Option("Vælg angribere");
    }else return;
...
Avatar billede roenving Novice
04. november 2005 - 13:01 #40
-- og tak for point ;~}
Avatar billede topperware Nybegynder
08. november 2005 - 16:43 #41
Og endnu engang mange tak for super god hjælp