Avatar billede mikkelfp Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Flash og Php

Hej jeg har lavet en gæstebog. Når jeg har skrevet en besked og udskriver den i input boxen kommer Æ Ø Å ikke med.

Hvad gør jeg?

Det er gæstebogen fra flash-db.

Se sitet her www.rockhardpowerspray.com (tryk på forum)
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:55 #1
// Replace special characters - you can remove the next 5 lines if wanted.
$Name         = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 ]", "", $Name);
$Email         = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 \@\.\-\/\']", "", $Email);
$Comments    = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 \@\.\-\/\']", "", $Comments);
$Website     = eregi_replace("http://", "", $Website);
$Website     = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 \@\.\-\/\'\~\:]", "", $Website);

Kan dette bruges til noget. Jeg er ikke den vilde pHp haj. Jeg har prøvet at skrive Æ Ø Å ind men kan ikke få det til at virke. Er der ikke nogen med uft-8 encode.

Mikkel
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:14 #2
sådan her?

$Name = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 ]", "", utf8_decode($Name));
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:24 #3
Det gør ingen forskel...

// If you are using an old version of php, remove the next set of lines.
// or use $HTTP_POST_VARS["..."] instead.
$Submit     = $_POST["Submit"];
$Name         = $_POST["Name"];
$Email         = $_POST["Email"];
$Website     = $_POST["Website"];
$Comments     = $_POST["Comments"];
$NumLow     = $_REQUEST["NumLow"];
$NumHigh     = $_REQUEST["NumHigh"];

// Replace special characters - you can remove the next 5 lines if wanted.
$Name         = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 ]", "", utf8_decode($Name));
$Email         = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 \@\.\-\/\']", "", $Email);
$Comments    = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 \@\.\-\/\']", "", $Comments);
$Website     = eregi_replace("http://", "", $Website);
$Website     = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 \@\.\-\/\'\~\:]", "", $Website);

// Remove slashes.
$Name         = stripslashes($Name);
$Email         = stripslashes($Email);
$Website     = stripslashes($Website);
$Comments     = stripslashes($Comments);

Her er noget mere af pHp dokumentet..

Fedt du hjælper...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:37 #4
Intet er normalt men normaltvis vil man kunne decode data fra flash med:
$Name = utf8_decode($_POST["Name"]);

Så den her burde virke:

$Name = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 ]", "", utf8_decode($_POST["Name"]));

Hvordan tjekker du at det ikke virker? :)
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:50 #5
Jeg trykker bare opdater (Ctrl F5).

Det virker stadig ikke. Jeg er ved at bliver syg af det :-)

Det kan ikke være noget i flashen der skal rettes?

Her er hele min php fil:

<?php
// If you are using an old version of php, remove the next set of lines.
// or use $HTTP_POST_VARS["..."] instead.
$Submit     = $_POST["Submit"];
$Name         = $_POST["Name"];
$Email         = $_POST["Email"];
$Website     = $_POST["Website"];
$Comments     = $_POST["Comments"];
$NumLow     = $_REQUEST["NumLow"];
$NumHigh     = $_REQUEST["NumHigh"];

// Replace special characters - you can remove the next 5 lines if wanted.
$Name        = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 ]", "", utf8_decode($_POST["Name"]));
$Email         = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 \@\.\-\/\']", "", $Email);
$Comments    = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 \@\.\-\/\']", "", $Comments);
$Website     = eregi_replace("http://", "", $Website);
$Website     = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 \@\.\-\/\'\~\:]", "", $Website);

// Remove slashes.
$Name         = stripslashes($Name);
$Email         = stripslashes($Email);
$Website     = stripslashes($Website);
$Comments     = stripslashes($Comments);

// ###################################################################################
// ########## Reading and Writing the new data to the GuestBook Database #############

if ($Submit == "Yes") {
// Next line tells the script which Text file to open.
    $filename     = "GuestBook.txt";

// Opens up the file declared above for reading

    $fp         = fopen( $filename,"r");
    $OldData     = fread($fp, 80000);
    fclose( $fp );

// Gets the current Date of when the entry was submitted
    $Today         = (date ("l dS of F Y ( h:i:s A )",time()));

// Puts the recently added data into html format that can be read into the Flash Movie.
// You can change this up and add additional html formating to this area.  For a complete listing of all html tags
// you can use in flash - visit: http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/htmltext.htm

    $Input = "Name: <b>$Name</b><br>Email: <b><u><a href=\"mailto:$Email\">$Email</a></u></b><br>Website: <b><u><a href=\"http://$Website\" target=\"_blank\">$Website</a></u></b><br>Comments: <b>$Comments</b><br><i><font size=\"-1\">Date: $Today</font><br><br>.:::.";

/* This Line adds the '&GuestBook=' part to the front of the data that is stored in the text file.  This is important because without this the Flash movie would not be able to assign the variable 'GuestBook' to the value that is located in this text file  */

    $New = "$Input$OldData";

// Opens and writes the file.

    $fp = fopen( $filename,"w");
    if(!$fp) die("&GuestBook=cannot write $filename ......&");
    fwrite($fp, $New, 800000);
    fclose( $fp );
}

// ###################################################################################
// ######### Formatting and Printing the Data from the Guestbook to the Flash Movie ##

// Next line tells the script which Text file to open.
    $filename = "GuestBook.txt";

// Opens up the file declared above for reading

    $fp     = fopen( $filename,"r");
    $Data     = fread($fp, 800000);
    fclose( $fp );

// Splits the Old data into an array anytime it finds the pattern .:::.
    $DataArray = split (".:::.", $Data);

// Counts the Number of entries in the GuestBook
    $NumEntries = count($DataArray) - 1;

    print "&TotalEntries=$NumEntries&NumLow=$NumLow&NumHigh=$NumHigh&GuestBook=";
    for ($n = $NumLow; $n < $NumHigh; $n++) {
    print $DataArray[$n];
        if (!$DataArray[$n]) {
            Print "<br><br><b>No More entries</b>";
        exit;
        }
?>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. oktober 2005 - 15:42 #6
Kigger du i tekstfilen eller tjekker du inde fra flash?
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
31. oktober 2005 - 15:51 #7
Mener du om den har lagt et ÆØÅ ind i tekstfilen. Den har ikke lagt nogen ind.

Men jeg tjekker jo den udskriver dem på sitet. Det gør den selvfølgelig heller ikke.

Det ret underligt...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:12 #8
Den skriver ikke æøå i textfilen?

Hvis ikke så tjeck om fonten overhovedet indeholdet æøå og hvis du har embeddet fonten så om du har skrevet æøåÆØÅ i feltet "include these chars"
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:21 #9
Nej det skriver den ikke

Det er jo bare verdana. Hvad betyder embeddet font.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:29 #10
Embeddet betyder du "gemmer" fontens outline i flashfilen således at folk uden den font installeret kan se den rigtige font, men glem den embeddet font for nu.

Prøv at erstat hele din php fil med:

<?php
$n = utf8_decode($_POST["Name"]);
print $n;
?>

Så SKAL der udskrives med æøå ellers får jeg... well.
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:37 #11
Jeg har lige prøvet... Det kan man ikke. Den skriver ikke noget. Den ved jo ikke hvad den skal skrive når den ikke har resten af dokumentet med.
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:42 #12
Vil det hjælpe hvis jeg ligger fla filen og php filen op til download...?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:43 #13
Den skal jo bare udskrive det på skærmen?

Anyway smid du bare dine filer et sted så de kan hentes men jeg har ikke mere tid for idag.
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:49 #14
http://www.rockhardpowerspray.com/forum.zip

1000 tak fordi du hjælper. Det er jeg meget glad for.

Mikkel
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
14. januar 2009 - 16:48 #15
tak