Avatar billede montymus Nybegynder
31. oktober 2005 - 11:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

login.aspx der redirecter

Jeg har lavet en login side der gerne skulle redirecte hvis brugeren taster korrekt brugernavn og password Koden er som følger:

private void bnLogin_Click(object sender, System.EventArgs e)
        {
                if (IsValid)

  {
    if ((tbUserName.Text == "peter") && (tbPassword.Text == "palludan"))
    {
    FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage(tbUserName.Text, false);
    }
    else
    {
Label1.Text = "Du har fået tastet forkert brugernavn eller password";
    }

Hvor og hvad er det jeg skal skrive for at få ham smidt videre??
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 11:40 #1
Du skal ikke redirecte han explicit, RedirectFromLoginPage redirecter til den side brugeren forsøgte at komme ind på. Du skal altså ikke have din login side som den første side brugerer rammer.
Avatar billede montymus Nybegynder
31. oktober 2005 - 12:03 #2
ok..

Kan man ikke lave det således at det er den  første og så smide brugeren videre??
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. oktober 2005 - 12:06 #3
brug evt:

private void bnLogin_Click(object sender, System.EventArgs e)
        {
                if (IsValid)

  {
    if ((tbUserName.Text == "peter") && (tbPassword.Text == "palludan"))
    {
    Response.Redirect("enellerandenside.aspx",false);
    //FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage(tbUserName.Text, false);
    }
    else
    {
Label1.Text = "Du har fået tastet forkert brugernavn eller password";
    }
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 12:14 #4
Det bliver bare lidt lettere hvis du bruger det som det er meningen det skal bruges i stedet for at vride det til, men du kan jo gøre som dr_chaos hvis du absolut vil. Det andet er bare lettere på længere sigt.
Avatar billede montymus Nybegynder
31. oktober 2005 - 12:18 #5
Så tror jeg ikke jeg fatter hvordan det bruges...

Jeg har en kalender og der må ikke kunne skrives i den før at brugeren er logget på.. Hvordan gør jeg så det?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. oktober 2005 - 12:26 #6
hvis du bruger  Response.Redirect("enellerandenside.aspx",false); kommer brugeren altid hen til en bestemt side.
På den måde kan du altid sikre dig at brugeren først kommer til kalenderen.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 12:26 #7
Så sætter forms authentication i din web.config (hvilket du sikkert allerede har gjort) således at den anvender en side f.eks. login.aspx til at tage login.

Du sørger for at din kalender side f.eks. calender.aspx er den side brugeren kommer ind på. På den måde sørger ASP.NET for at såfremt brugeren ikke er authenticated vil han blive præsenteret for login.aspx siden og såfremt brugeren allerede er authenticated vil han blot få vist siden. På den måde skal RedirectFromLoginPage ikke have en specifik side.
Avatar billede montymus Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:47 #8
næh det har jeg ikke da jeg ikke har prøvet det før :)  Det er første gang jeg laver, og jeg sidder og læser samtidig med jeg koder

Hvordan laver jeg det med forms authentication??  har i nogle links eller noget^?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 17:31 #9
Avatar billede montymus Nybegynder
02. november 2005 - 22:21 #10
har droppet det lige nu