Avatar billede acgiter Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

rygter og sladder

Hej!

Jeg ville høre om der var nogen herinde på eksperten.dk, der har en god historie der kan bruges som eksempel på hvor hurtigt rygter og sladder kan udvikle sig.
Jeg skal bruge den i en "stil", ikke noget alvorligt men bare et sjovt indslag.

MVH
acgiter
Avatar billede psychoras Novice
30. oktober 2005 - 13:48 #1
Det mest nærliggende ville jo være at bruge H.C Andersens En fjer bliver til fem høns.
Avatar billede acgiter Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:50 #2
jaa.. men den skulle helst være fra den alm. hverdag, og helst med synsvinklen på kvinder, "da det jo somregel er dem der sladder" :-)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:54 #3
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:55 #4
havde ikke opdateret
Avatar billede westegn Nybegynder
30. oktober 2005 - 14:28 #5
DGP (den gale pose) lavede for nogle år siden en rap kaldet "rygter" den er nr 5 på cd'en "Sådan er reglerne" (du ved cd'en med "spændt op til li'r"). Rappen rammer seriøst hele mund-til-mund sladderen lige på.

Et brudstykke jeg umiddelbart kan huske er:
"Det er ikke andet end rygter mand, det lort trækker dig gennem sølet mand, folk tror du sniffer coke bar' fordi du er forkølet. Og komme ud fra toilettet på en klub og plus'lig er dit liv sat under en lup.
Det er fordi du stod og snakked' med en ho, -nu tror hele byen at du er din kæreste u-tro.
Men det er utroligt, at der skal så lidt til, når det er dit forhold til din kæreste der står på spil.
Men Mænd de snakker lig' så meget som kvinder -så der er sikert en jalous nar der si'r det til hendes veninder.
Og Anne sagde til Mette sagde det til signe, nu står din sød' tøs der med en sur mine.
Men fuck det, -ikk' fordi det har relevanS, men jeg hørt i byen at ham der startet rygtet han var svans. -Det har jeg hørt fra en der ved besked, -han sagde til en anden, kan du holde på en hem'lighed. -I al fortrolighed -det så'n rygter starter.
Hold din kæft for det er bedst for alle parter.... og København er som et show med Ricki Lake, så hold dig til hvad du ved, -for de fleste er fake!
Avatar billede cpufan Juniormester
30. oktober 2005 - 15:22 #6
Avatar billede cpufan Juniormester
30. oktober 2005 - 15:26 #7
Avatar billede cpufan Juniormester
30. oktober 2005 - 15:30 #8
Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
30. oktober 2005 - 16:28 #9
På min skole har vi termins prøve sidst på året i 7, 8, 9, og 10, sådan for at forberede os. Ved min første prøve havde jeg misforstået noget og brugte lommeregner til den forkerte prøve i matematik, og det var seriøst ik med vilje, og det er os ret pinligt. Men næste dag til mundtligt dansk fortalte jeg det til 2 personer, en pige og en dreng, før prøven, og da jeg kom hjem en time efter, loggede jeg på msn og, så var der en der skrev "snød du i matematik?" Og da jeg kom i skole igen vidste alle det, men med lidt ekstra detaljer: Det var med vilje, ved begge prøver osv.

Håber det ku bruges
Avatar billede thov Forsker
30. oktober 2005 - 17:35 #10
En ordre kan også udvikle sig hen ad tjenestevejen.

Obersten til oberstløjtnanten:
I morgen tidlig klokken 9 vil der indtræffe en solformørkelse, og det er noget, der ikke sker hver dag. Lad mandskabet træde an i arbejdsuniform i kompagnigaden, så de kan få lejlighed til at se dette sjældne fænomen, og jeg kan forklare det for dem. I tilfælde af regnvejr vil vi ikke kunne se noget, og så kan De i stedet lade mandskabet træde an i gymnastiksalen.

Oberstløjtnanten til kaptajnen:
I morgen tidlig klokken 9 vil der efter oberstens ordre indtræffe en solformørkelse. Hvis det regner, vil vi ikke være i stand til at se den fra kompagnigaden, den vil derfor i stedet indtræffe i arbejdsuniform i gymnastiksalen, og det er noget, der ikke sker hver dag.

Kaptajnen til premierløjtnanten:
Efter ordre fra obersten vil der i morgen tidlig klokken 9 blive påbegyndt en solformørkelse i arbejdsuniform i gymnastiksalen. Obersten vil give nærmere ordrer, hvis det skulle blive regnvejr, og det er noget, der sker hver dag.

Premierløjtnanten til sergenten:
I morgen tidlig klokken 9 vil obersten i arbejdsuniform formørke solen i gymnastiksalen - noget, der sker hver dag, hvis det er godt vejr. Hvis det regner, sker det i kompagnigaden.

Sergenten til korporalen:
I morgen tidlig klokken 9 vil der indtræffe en formørkelse af obersten i arbejdsuniform som følge af solen. hvis det skulle blive regnvejr i gymnastiksalen, og det er noget, der ikke sker hver dag, så kan De i stedet lade mandskabet træde an i kompagnigaden.

De menige til hinanden:
Solen vil formørke obersten i gymnastiksalen i morgen tidlig, hvis det bliver regnvejr. Det er en skam, at det ikke er noget, der sker hver dag.
Avatar billede acgiter Nybegynder
31. oktober 2005 - 17:44 #11
Point er gået til

halvamatoer

Der jeg fandte hans svar mest nytigt...

men tak!
Avatar billede apo Praktikant
01. november 2005 - 04:19 #12
Nej, pointene er ikke gået til halvamatoer. Du har selv taget dem.

Nyttig læsning om hvordan Eksperten fungerer (Bl.a. afgivelse af points mv.): http://www.ebruger.dk/faq/
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
01. november 2005 - 19:56 #13
Den unge mand har fluks og på egen foranledning lavet det lækre spørgsmål:
Point til Halvamatoer for rygter og sladder (Er vild med titlen).
Avatar billede apo Praktikant
05. november 2005 - 02:28 #14
Okay, det var ikke lige til at vide ;-)

Hehe, god titel :-D