Avatar billede yojegergangsta Nybegynder
30. oktober 2005 - 09:01 Der er 9 kommentarer

Udeluk html tags undtagen

Hvordan kan jeg fjerne al html undtagen nogle angivne tags?

man kan bruge strip_tags("Yoyo. <p>ok</p>", "<p>"), men jeg ønsker stadig at se de html tags der ikke var lovlige, så man skal vel bruge htmlentities eller htmlspecialchars
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. oktober 2005 - 10:51 #1
Måske:
$a = array('<p>', '</p>');
$b = array('[p]', '[/p]');
$str = str_replace($a, $b, $str);
$str = htmlentities($str);
$str = str_replace($b, $a, $str);
Avatar billede nizo Nybegynder
30. oktober 2005 - 10:53 #2
<?
$str="<strong><div><p>hej</p></div></strong>";

echo strip_tags($str, '<p><div>');
?>

Du skal bare skrive de tilladte tags efter hinanden. Den her udelukker <strong> med <div> og <p> bliver vist
ex;<div><p>hej</p></div>
Avatar billede nizo Nybegynder
30. oktober 2005 - 10:54 #3
bare afvis mit svar, skulle lige læse dit spørgsmaal helt igennem først :)
Avatar billede olebole Juniormester
31. oktober 2005 - 05:25 #4
<ole>

- eller noget:

$s = "dg jkjl jlkjlkj <p style='background:yellow'>paragraf</p> dsg sd <b>fed</b> fdgdfg fgg <i style='color:red'>italic</i> fghyuiopå <p>paragraf</p> dfgdg <div>div</div> rwerwerwer";

function replCallBack($matches) {
    $aAllowed = array("b"=>1, "i"=>1); // Tilladte tags
    return $aAllowed[$matches[1]] ? $matches[0] : str_replace("<", "&lt;", $matches[0]);
}

$s = preg_replace_callback("/<\/?([a-z1-9]+)\s?[^>]*>/i", "replCallBack", $s);

print $s;

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
31. oktober 2005 - 05:28 #5
- og RegExp'en kan skrumpes en anelse:
  $s = preg_replace_callback("/<\/?([a-z1-9]+)[^>]*>/i", "replCallBack", $s);
Avatar billede olebole Juniormester
31. oktober 2005 - 05:36 #6
- og så har jeg zq på fornemmelsen, det her performer bedre (men det er en utestet, 'religiøs' formodning):
  return $aAllowed[$matches[1]] ? $matches[0] : "&lt;".substr($matches[0], 1);

Der er ingen grund til at søge i strengen, når vi ved, det er det første tegn, der skal skiftes. Det kan virke som flueknebberi, men da det i forvejen er en halvtung proces, vi har gang i, gælder det om at 'spare', hvor man kan  :)
Avatar billede olebole Juniormester
31. oktober 2005 - 05:42 #7
Hehe ... jeg kan blive ved  :D
Der er kun til og med <h6>, så det endelige script kommer til at se sådan ud:

$s = "dg jkjl jlkjlkj <p style='background:yellow'>paragraf</p> dsg sd <b>fed</b> fdgdfg fgg <i style='color:red'>italic</i> fghyuiopå <p>paragraf</p> dfgdg <div>div</div> rwerwerwer";

function replCallBack($matches) {
    $aAllowed = array("b"=>1, "i"=>1);
    return $aAllowed[$matches[1]] ? $matches[0] : "&lt;".substr($matches[0], 1);
}

$s = preg_replace_callback("/<\/?([a-z1-6]+)[^>]*>/i", "replCallBack", $s);

print $s;
Avatar billede yojegergangsta Nybegynder
07. november 2005 - 06:54 #8
Perfekt olebole. Men hvordan sørger jeg for at det ikke virker medmindre der også er et afsluttende tag?
Avatar billede yojegergangsta Nybegynder
07. november 2005 - 06:54 #9
og smid lige et svar