Avatar billede grandmaster_c Nybegynder
20. april 2001 - 10:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stop misbrug af Password

Jeg ønsker at forhindre brugere i at dele deres password. Så jeg har lavet en DB hvor brugerens data gemmes når vedkommende logger ind. Disse data skal gerne slettes igen når brugeren forsvinder fra siden. Jeg har oprettet en cookie, hvor jeg gemmer data om kunden.

Jeg har forsøgt at slette kunden ved at smide flg. kode i min Global.asa-fil, men det virker ikke... Hvis jeg smider koden ind i en .asp-fil, så virker det fint... Hvorfor ???

Her er koden...

<SCRIPT LANGUAGE=\"VBScript\" RUNAT=\"Server\">
sub session_onend

dim SL, Conn
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"...\"
SL = \"sp_tracking_end(\'\" & request.Cookies(\"User\")(\"Name\") & \"\',\'\" & request.Cookies(\"User\")(\"Password\") & \"\')\"
Conn.execute(SL)
if isObject(Conn) then
    Conn.close
    set Conn = nothing
end if

end sub
</SCRIPT>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. april 2001 - 11:04 #1
Session_onend køres ca. 20 minutter efter brugeren sidst har rørt en
side på din server. Og på det tidspunkt er der ikke længere forbindelse
til browseren. Ja, brugerens maskine kan jo være slukket.

Jeg ved ikke hvad du så burde gøre i stedet for? Måske gemme password
i en sessionvariabel....
Avatar billede grandmaster_c Nybegynder
20. april 2001 - 11:56 #2
Bliver Session_onend ikke også kørt når brugeren browservindue lukkes??

Hvis jeg gemmer password i en sessionvariabel har jeg vel samme problem ??

Jeg har prøvet med sessionsvariabler...

dim SL, Conn
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"...\"
SL = \"sp_tracking_end(\'\" & session(\"brugernavn\") & \"\',\'\" & session(\"password\") & \"\')\"
Conn.execute(SL)
if isObject(Conn) then
    Conn.close
    set Conn = nothing
end if
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. april 2001 - 12:07 #3
Den bliver ikke kørt når browservinduet lukkes - serveren har ingen mulighed for
at se det. Det burde (kunne bringes til at) virke med session-variabler. Men altså
med 20 minutters forsinkelse (eller hvad timeout nu er sat til)
Avatar billede grandmaster_c Nybegynder
20. april 2001 - 13:08 #4
-> erikjacobsen.. Tak for hjælpen... min Session_onend har virket hele tiden.... Der skulle bare gå 20 minutter...