Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:02 Der er 25 kommentarer

Indsætning af ram.

hey
Jeg kan ikk helt få mine ram til at passe ned i soklerne. Jeg tog det gamle ud, men da jeg satte det i igen virkede det ikke.
Der står i brugsanvisningen at man ikke med må "force a DIMM into a socket" (DIMM er RAM ikke?)for ikke at ødelægge det. og ved installationen af kortet står der at man "firmly" skal insætte det...
Jeg kan ikke få dem til at sidde helt fast... skal de bare have en tryk 16 eller hvad?
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2005 - 15:05 #1
DIMM betyder Dual Inline Memory Module, og enj det  skal IKKE have et tryk 16, de skal med et rimeligt tryk trykkes ned, men kontroller lige at de hakker der er i ram passer overens med de hakker der er i selve sokkelen, inden du presser ALT for hårdt
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:10 #2
Hmm... altså den der midterbjælke passer der hvor der er et hul.
Må ram'en godt sidde lidt løs?
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2005 - 15:13 #3
Nej den skal sidde fast
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:16 #4
øv... Du er vel tilfældigvis ikke lige bekendet med Asus' motherboard A7N8X og ved hvad for nogle klips det er jeg taler oom hvis jeg begynder at tale om klips?
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:30 #5
Jeg tror det er de hvide "clips" i enderne du mener. De skal kunne trykkes helt ind i rammene - ellers er de ikke på plads. Måske skulle du lade en fagmand kigge på det inden du ødelægger det hele.:-)
Rul lidt ned på siden her og se billede 2. (det bedste billede jeg lige kunne finde.
http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=4627
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:34 #6
Ja, det er godt nok næsten sådan nogle clips. Fagmænd er dyre, prøver med farmand først :)
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:35 #7
Tror faktisk ikke du trykker hårdt nok. Prøv med "tryk 15".
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:36 #8
det gør jeg :D
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:37 #9
Det er sandt nok.
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:38 #10
....men dit eget ansvar.
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:38 #11
så kom den ene i...
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:43 #12
Sørg for de vender ens, eller går de ikke i.
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:45 #13
vender ens? er der ikke kun en måde ar vender dem på?
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:46 #14
jo
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:53 #15
Lækkert! nu kom den anden også i. Der skulle trykkes til... Så er det bare lige oat se om det virker. At jeg har byttet om på pladserne, så det originale kort sidder modsat det nye gør vel ikke noget, vel? (satte den nye ram i den gamles sokkel)

... er blot lidt nervøs for at smadre min computer
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:01 #16
Ved opstart informerer min computer mig om at "Warning!! CPU have over speed"
Der står jeg har en main processor  på 1800+ (selvom der står 2400+ i min fakture)
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:03 #17
Nu er vi ude i noget jeg desværre ikke har tid til i dag, men rammene virker.
Er det det her kort vi snakker om?
http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7n8x/a7n8xp1.htm
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:04 #18
Ja, det ligner
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:06 #19
Tror du finder ud af det. God fornøjelse.
Slukker og lukker.
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:06 #20
der står også "Secondary IDE channel no 80 conductor cable installed"
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:08 #21
Tror ikke du finder ud af det selv. Opret et nyt spørgsmål.
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:45 #22
Jeg satte frekvensen op fra 133 til 166 og frekvens mutliplieren op til 12x (søgte lidt på nettet og fandt et forslag), det virkede ikke, den kunne ikke tænde. Så gav jeg den en kold start og den viste pludselig at den kørte med en frekvens på 100 i opstartskærmen, stadig med advarsel, så satte jeg frekvensen og multiplieren ned igen til det oprindelige og pludseligt virkede alt!
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. december 2005 - 22:34 #23
Hvis I vil have point så svar
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:14 #24
brug for mere hjælp ?
03. november 2010 - 06:35 #25
(Hvad endte denne tråd med ?)