Avatar billede nanoflower Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:14 Der er 4 kommentarer

CSS Challenge. Input / Textarea

Jeg har i en tid forsøgt at få et design til at opføre sig ene på tværs af følgende browsere:

IE 5.01 + IE5.5 (http://browsers.evolt.org/?ie/32bit/standalone)
IE 6
Firefox 1.0.7,
Opera 8.5
Netscape 8.0.3.3

Opgave:
En formular opstillet på følgende måde:
http://www.frog.dk/form.html (skal ses i IE6)
Bemærk top- og bundlinier (bordere) flugter.

Dette er imidertid et problem i alle andre browsere, hvor textarea'et bliver længere, og derfor flugter linierne ikke mere.

En kreativ løsning på dette problem ønskes, eneste krav er at tabeller ikke må anvendes.

/* nanoflower */
Avatar billede notes2c Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:22 #1
Har kun testet dette i FF og her virker det....

textarea{
    height: 85px !important;  /* <= INDSÆT */
    height: 88px;
    width: 150px;
    border: solid 1px #C8C8C8;
    background: (/images/form/form_bgr.gif) repeat-x;
    overflow: auto;
}
Avatar billede nanoflower Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:50 #2
Det er rigtigt det virker i FF, men vil meget gerne se et bud der kopmatibelt på tværs af ovennævnte browsere.

Din løsning fejler desværre i Opera og IE5.01 + IE5.5.
Jeg tror der er flere faktorer der spiller ind her. bla. ser det ud som om margin på input's (luften fra tekst til felt) som standard ikke er den samme, samtidig med at højden på input og textarea også fortolkes forskelligt.

Her skal snyde godt og grundigt vil jeg tro, så jeg ser gerne en nyt bud der kal løse problemstillingen.

/* nanoflower */
Avatar billede notes2c Nybegynder
28. oktober 2005 - 18:01 #3
Hvis det skal være så præcist, så tror jeg ikke du kan løses det. IE laver noget mærkeligt. Så kan ikke komme det nærmere, desværre....
Avatar billede olebole Juniormester
30. oktober 2005 - 00:16 #4
<ole>

nanoflower >> lidt pudsigt, du ikke vil anvende en tabel til at opstille en formular i - da det jo er, hvad W3C netop anbefaler, du gør  :)

Godtnok er der en del uvidende newbies (herunder html.dk), der skriver artikler, som udråber brugen af tabeller til at være på linje med pædofil omgang med døde egernbørn. Tro dem ikke ... de har ikke en kæft begreb om, hvad de skriver om!  :o|

Problemet med form-elementer er velkendt. Der er ikke i nogen standard fastlagt regler for, hvordan de præcist skal renderes - hvorfor der altid har været forskelle mellem browsernes måde at håndtere dem på

/mvh
</bole>