Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2005 - 03:28 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Googles brug af metatags

Er det korrekt, at Google (og andre søgemaskiner) ignorerer META
Name="keywords"  ?
Hvis ja, hvad mener folk så, når de taler om søgeord/keywords?
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
28. oktober 2005 - 07:23 #1
De fleste søgemaskiner ignorerer dem helt. Google læser tilsyneladende description tag, men effekten er forsvindende lille - men mange bække små....

Man kan dog stadig tale om søgeord/keywords, idet de jo blot er de ord, som en given side prøver at optimere til ved brug af andre metoder end metainformationer.

/ Claus
Avatar billede mahler Nybegynder
28. oktober 2005 - 07:45 #2
Nogle mener de bliver brugt af google (og andre) -
http://www.seomoz.org/articles/search-ranking-factors.php

mens andre mener det er spild af tid:
http://www.456bereastreet.com/archive/200502/basics_of_search_engine_optimisation/

Generelt ville jeg følge vejledningerne fra 456bereastreet, da de optimeringsforslag han kommer med, sikkert har meget større værdi end keywords...
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2005 - 08:23 #3
Google læser metatags, men anvender dem ikke der hvor det betyder noget, nemlig i placeringen (ranking) af siderne.
Jeg selv udfylder meta, men jeg sørger for at være meget nøjagtig med ikke at placerer søgeord i meta, som ikke findes på siderne, og jeg anvender normalt max 3 søgeord pr siden.

At google og andre søgemaskiner ikke anvender google til ranking er logisk, hvis det var så let, så ville vi alle ligge som #1, der skal andet og mere til
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2005 - 13:39 #4
Hvad betyder SERP?
Avatar billede mahler Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:43 #5
Spørg google :-)

http://www.google.com/search?q=define%3ASERP

"search engine results page"
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2005 - 14:34 #6
Men det her kan Google vist ikke svare på:
Har filnavne, som svarer til indholdet, også betydning for ranking?
Avatar billede mahler Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:41 #7
ja. det tyder de pratiske eksperimenter jeg kender til i hvert fald.

Google har dog aldrig svjv. fortalt præcist hvad der har betydning, så det meste af hvad folk siger og mener, er ren spekulation og gætværk.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 17:27 #8
Hvad angår meta-description kan det godt betale sig at give noget RELEVANT indhold. Ikke fordi det øger din placering. Men fordi google primært forsøger at vise indhold fra meta-description i de tekst-udtræk der vises i søgeresultaterne (håber det giver mening).

Folk overser tit dette.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
28. november 2005 - 17:55 #9
Metatags er en del af de ting som styrer placering. Dog er det absolut ikke vidundermidlet som får dig til at ligge øverst.

Hvad angår dit spørgsmål omkring filnavn, så har det forholdsvis stor betydning for placering, og er beskrevet i min artikel her http://exp.dk/artikler/837 og omfatter værktøjet/fænomenet allinanchor
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 18:20 #10
Min pointe: Folk kigger på tekst udtrækket og ser om det er relevant for det de vil se... Med den rigtige description så har du mulighed for at styre dette.