Avatar billede kimtn Nybegynder
20. april 2001 - 08:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sotere tabels

Jeg er ved at lave en kalender, hvori jeg skulle kunne hente ting, der sker i det valgte mrd. Eks jeg vil gerne se hvad der sker i hele April mrd.

min tabel skal bestå af følgende:
id
mrd
dag
dato
info

Jeg vil nu høre om jeg skal for hver record, skrive mrd, kan jeg ikke lave en tabel der kun har mrd, så når jeg laver en ny record i kalender, kan hente mrd fra en anden tabel, så jeg er fri for at skrive april 100 gange.

P.s Jeg har også et andet spørgsmål, jeg har en DB der indholder følgende:
id
klub
kampe

Jeg sotere efter point, men nu er spørgsmålet, kan man sotere 2 tabel på samme tid, og hvordan?
Avatar billede peter_m Nybegynder
20. april 2001 - 09:10 #1
Du bør læse en del om (normalitet) redundans.

Det vil også betyde at du for splittet dine tabeller op i minste mulig størrelse.

Hvad mener du med sortere 2 tabel på sammen tid..disse 2 tabeller har de nogen relation?
Avatar billede kimtn Nybegynder
20. april 2001 - 13:10 #2
jeg mener, nr 1 ligger på 1 pladsen med flest point, men hvis der nu er 2 der ligger på første pladsen, skal der checkes for den bedste målscore, og en der har den bedste målscore, ja det siger sig selv, det er det jeg mener med de 2 tabels
Avatar billede peter_m Nybegynder
20. april 2001 - 13:22 #3
kan du ikke bruge noget ala

sort(sort(bold)vundet)

I den sorterings krit du give i den sql du benytter.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
22. april 2001 - 13:35 #4
du kan godt sortere efter flere:

select * from LISTE sort by PLADS,MÅLSKORER
Avatar billede mortenfn Nybegynder
22. april 2001 - 13:37 #5
og den anden

$maned=\"april\";
select * from LISTE where mrd = \'$maned\'
Avatar billede mortenfn Nybegynder
22. april 2001 - 13:40 #6
fri for at skrive april - jo da

du lægger $maned i en cookie som ændres når du indtaster og så lægger du en Value=\"<? echo $maned;?> ind i din form - så endrer måneden sig når du taster en ny måned.

er du med?

;0)
Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 16:14 #7
Hvorfor er det lige din varibel hedder mrd? ;)

Fortsat go dag...
Avatar billede delbing Nybegynder
11. maj 2001 - 08:07 #8
det med sortering skal nok være
SELECT * FROM Liste ORDER BY Plads, Score DESC

Højere score skulle jo gerne give højere placering