Avatar billede frets Nybegynder
27. oktober 2005 - 21:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Samme højde på menu som på indholdet

Hvordan får jeg min menu i højre side, til at have samme højde som indholdet.
For nemhedens skyld har jeg lavet den div rød, som jeg gerne vil have i samme højde som mit content.
Link: http://www.frets.dk/hhc/layout.htm
Avatar billede roenving Novice
28. oktober 2005 - 09:01 #1
Med javascript eller med en tabel !-)
Avatar billede frets Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:39 #2
Kan du give mig et eksempel med javascript?
Avatar billede roenving Novice
30. oktober 2005 - 22:52 #3
Du holder ikke din server så åben ...

Men den generelle funktion kan f.eks. se således ud:

<script type="text/javascript">
var elms = ['left','middle','right'];

function synchronizeDivs(){
  var maxH = 0;
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    maxH = Math.max(maxH,document.getElementById(elms[i]).offsetHeight);
  }
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    document.getElementById(elms[i]).style.height=maxH + 'px';
  }
</script>

-- den skal så kaldes, når siden er loadet !-)
Avatar billede phliplip Nybegynder
30. oktober 2005 - 23:07 #4
Roenving: kan det passe at jeg ikke kan få scriptet til at virke i FF og Opera?
Avatar billede roenving Novice
30. oktober 2005 - 23:09 #5
Næh, for det er testet mange gange i de almindeligste browsere til pc ...

-- prøv at vise, hvad du gør !o]
Avatar billede phliplip Nybegynder
30. oktober 2005 - 23:14 #6
roenving: Nå ja.. fjollede mig [o! http://www.bipbip.dk/hotel/
Avatar billede phliplip Nybegynder
30. oktober 2005 - 23:14 #7
Det skal lige siges at det virker FINE i IE ;)
Avatar billede roenving Novice
30. oktober 2005 - 23:19 #8
Hvilke er det, du førsøger at synkronisere ?-)

-- jeg var for doven til at hente stylesheets og script-filer, som du forøvrigt også med fordel kan lægge direkte i dokumentet, mens du udvikler, da serveren cacher mindre på html-dokumenter end på eksterne filer !-)
Avatar billede phliplip Nybegynder
30. oktober 2005 - 23:29 #9
Roenving din dovne rad :-P Gør dog en indsats!

var elms = ['global_container', 'shadow_container', 'main_container', 'section_container'];

Skal du bruge CSS for dem også?

frets: Ked af at jeg lige låner din tråd! Håber det er i orden.. Ellers må du brokke dig :)
Avatar billede roenving Novice
30. oktober 2005 - 23:38 #10
-- det ser umiddelbart ud til, at FF bruger en 100% højde til side-stykkerne, og det tager den sådan set alvorligt !o]

-- altså vil 100% i IE blive fortolket som al den højde, der stoppes ind i dokumentet, mens FF og Opera vil mene at 100% af browserens højde er det samme som browserens højde (hvilket matematikken iøvrigt også mener !-)
Avatar billede phliplip Nybegynder
30. oktober 2005 - 23:43 #11
Det er kun efter jeg brugte syncDivs at den viser fuld højde i IE.. før det vistes siden i IE på samme måde som FF og Opera gør nu !-(
Avatar billede phliplip Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:12 #12
roenving: Har smidt dig en mail !-P
Avatar billede frets Nybegynder
01. november 2005 - 17:33 #13
roenving: Det virker fint, smid et svar...

phliplip: (Mis)brug du bare tråden, jeg har fået mit svar 8•)
Avatar billede roenving Novice
01. november 2005 - 17:36 #14
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
01. november 2005 - 23:30 #15
-- og tak for point ;~}
Avatar billede phliplip Nybegynder
06. november 2005 - 17:43 #16
Nå ville lige gøre jer opmærksomme på at jeg har fået det til at virke i IE, FF og O!

Så nu er det max nice... lavede lige et lille mod til Rønvings syncDiv script ;)

Nu 'bygger' jeg højden i stedet.. det andet virkede ikke rigtigt i FF og O
--snip--
var elms = ['global_container', 'shadow_container', 'main_container', 'img_shadow'];

function synchronizeDivs() {
  var syncHeight = document.getElementById("middle_section").offsetHeight+document.getElementById("bottom_section").offsetHeight+document.getElementById("top_section").offsetHeight;
  for(i = 0; elms.length > i; i++) {
    document.getElementById(elms[i]).style.height = syncHeight+'px';
  }
Avatar billede phliplip Nybegynder
06. november 2005 - 17:46 #17
http://bipbip.dk/hotel for de interesserede ;)