Avatar billede bogologo Nybegynder
27. oktober 2005 - 18:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Multiple file upload med forskellig navgivning med Chili Upload

kort sagt har jeg brug for at uploade 2 filer, hendholdvis en thumb og en "stor" størrelse.

bruger på nuværende tidspunkt:
fbase.SizeLimit = 500000
fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/") & "/images/prod/" & adoCount(0) & ".jpg")

til at uploade min thumb, jeg vil så ha min anden fil til at hede det samme bare med -large på.

mine form felter hedder FILE og FILE2

har kigget på:
http://swforum.sun.com/jive/thread.jspa?forumID=116&threadID=21965 men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan det er de vil gemme filerne med forskellige navne, og i øvrigt kan jeg heller ikke gennemskue hvordan de ved hvilket formfelt der skal komme til at hedde hvad.

nogen der har nogen idéer?
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. november 2005 - 23:25 #1
Det du skal hvade fat på er det loop som løber alle form-inputs igemmen og tjekker om det er en fil og gemmer dem hver for sig:

Set Upload = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")
Upload.AllowOverwrite = true

stihvorfilernegemmes = Server.mapPath("/billeder")  'her gemmes filerne i en folderen billeder som ligger i root
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

for each i in Upload.FormData
  if i.isfile = true and i.Size <> 0 then
    FileName = i.Filename(false)
    i.SaveToFile(stihvorfilernegemmes & "/" & FileName)
  end if
next

Jeg har på et tidspunkt kigget på Chili!Upload og de lover en masse ting men det lader ikke til at virke i ældre udgaver af Chili!ASP så alt efter hvilken version du har adgang til kan det være det ikke virker..

Alternativt kan du lave upload uden komponent som dette eks:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnasdj01/html/asp0900.asp
Koden kan downloades herfra:
http://www.cwboy.dk/downloads/
Avatar billede bogologo Nybegynder
09. januar 2008 - 00:44 #2
lukket