Avatar billede bogologo Nybegynder
27. oktober 2005 - 16:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Response.Redirect med en timer på 5 sek

Jeg har lavet en bekræftelses side, på at nogle data er opdateret.

det er så meningen man skal blive sendt videre til en anden side efter 5 sek.

jeg ved at man kan sende videre med Response.Redirect men er der en måde man kan sætte en eller anden timer ind så den først gør det efter 5 sek?

Jeg kan IKKE bruge Meta Refresh i det her tilfælde.
Avatar billede madeindk Nybegynder
27. oktober 2005 - 16:50 #1
Hvorfor kan du ikke bruge Meta Refresh?
Avatar billede bogologo Nybegynder
27. oktober 2005 - 16:55 #2
det er den samme jeg er på jeg vil redirecte til bare med en anden opt

altså jeg går fra default.asp?opt=edit
til default.asp?opt=news

men jeg får en header fejl, hvis jeg bruger meta refresh.
Avatar billede driis Nybegynder
27. oktober 2005 - 16:59 #3
Du bør nok gøre det med JavaScript. Browseren kan ikke reagere på noget der sker serverside, når først response er sendt.
Avatar billede keysersoze Guru
27. oktober 2005 - 16:59 #4
du kan ikke sætte en timer på response.redirece - der skal du over i en meta som allerede foreslået eller javascript.

får du en header fejl er det måske nok med response.buffer = true
Avatar billede keysersoze Guru
27. oktober 2005 - 17:01 #5
javascript er nok at foretrække;

setTimeout("location.href='side.asp'",5000);
Avatar billede bogologo Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:20 #6
hmmm meget mærkeligt, prøvede lige med meta igen, og nu virkede det:S
virker bare ikke alle steder, så det må være en helt anden fejl jeg har:(
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2005 - 17:31 #7
Du skal lige være opmærksom på at det ikke er 100% sikkert at brugeren bliver redirected hvis du bruger enten java-script eller Meta-refresh!

Brugeren har nemlig muligheden for at slå sådan nogle ting fra i sin browseropsætning...

- Men hvis man i asp bruger "response.redirect" er det mig bekendt 100% sikkert at brugeren bliver videresendt...

- men til gengæld kan man jo så ikke sætte en timer på...

\Dan
Avatar billede bogologo Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:35 #8
har fundet problemet, var ikke noget med meta refresh alligevel:S lukker
Avatar billede driis Nybegynder
27. oktober 2005 - 18:10 #9
dannielsen >> I øvrigt kan man også slå redirects fra i sin browser, det ses dog meget sjældent at brugere har sat det sådan op.