Avatar billede beorn Nybegynder
27. oktober 2005 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

c4 v.4.85 konvertering c5 light eller lign.

hej

en klient er lige kommet med et spørgsmål, som de jo mener at jeg bør kunne svare på som daglig bruger af c5... ehh nå.

men de har et gammelt c4 som de gerne vil have opgraderet til en eller anden c5 løsning. og om det kan lade sig gøre at eksportere/importere med alt historik. umiddelbart mener jeg at huske at c4 kan eksportere til tekstfiler og at man der efter vil kunne importere fra en tekstfil. men det er jo en noget omstændig proces.

har navision eller damgaard lavet et værktøj i forbindelse med udfasningen af c4 som gør det let/hurtigt og billigt ?

på forhånd tak
Avatar billede jeki Nybegynder
27. oktober 2005 - 14:02 #1
Ja, og det følger ovenikøbet med C5 fra version 3.0 som standard. Så vidt jeg husker ligger konverteringsvejledningen på CD'en.
Avatar billede beorn Nybegynder
27. oktober 2005 - 14:04 #2
fantastisk, har du nogle erfaringer med programmet eller ?
Avatar billede jeki Nybegynder
27. oktober 2005 - 14:08 #3
Ja, en nær kollega har opdateret ca. 300 installationer med dette program og det fungerer glimrende.

Sig til hvis du får problemer, så spørger vi kollegaen!!
Avatar billede beorn Nybegynder
27. oktober 2005 - 14:16 #4
der ligger jo endda en trin for trin manual med.. det er jo ikke så galt igen. det burde være til at finde ud af jo :)
Avatar billede mariaf Juniormester
28. oktober 2005 - 23:33 #5
Det er faktisk ret nemt i sig selv. Man skal bare huske at rydde ordentlig op bagefter, og få sat sin C5 op, så den fungerer optimalt i stedet for kritikløst at køre videre med opsætningen fra C4. Det ved erfarne konsulenter dog heldigvis godt.
Avatar billede kajebbe Nybegynder
01. november 2005 - 17:58 #6
Du skal bruge programmet C42XAL.exe i bib partner, husk at reindexere alle filer i C4 først, og kør beregning af forfaldssaldo i deb og kre.