Avatar billede brianmilan Juniormester
27. oktober 2005 - 11:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Update funktion i PHP.

Hej,

Jeg har lavet en database over mine dvdfilm, og så ville jeg gerne lave en opdaterings/rette side i PHP, så når jeg går ind på en film, kan jeg trykke på en knap så den hopper over på en anden side hvor jeg så kan opdatere/rette i filmens oplysninger, men jeg kan desværre ikke finde ud af hvordan det skal laves.
Den fil hvor jeg viser den aktuelle film hedder dvd_film.php og jeg har lavet en anden fil der hedder update_dvd.php hvor at jeg gerne vil have at den springer over sammen med oplysningerne fra dvd_film.php

Kan i hjælpe mig?

Hilsen Brian
Avatar billede cyberdudes Nybegynder
27. oktober 2005 - 11:46 #1
lav et link i dvd_film.php for hver film, evt. på titlen, og i det link send id fra databasen med, f.eks. update_dvd.php?filmID=12, hvis det er filmen med id 12. På update_dvd.php skal du så lave en forrespørgsel ned i databasen efter en film med det id der står i filmID...
Avatar billede brianmilan Juniormester
27. oktober 2005 - 11:58 #2
Hej,

Kan mit link godt se sådan her ud update_dvd.php?dvd_film_id=$dvd_film_id i filen dvd_film.php men jeg er ikke lige helt sikker på hvor den skal stå og om jeg mangler mere i linien?
Avatar billede cyberdudes Nybegynder
27. oktober 2005 - 12:04 #3
ja, sådan skal det faktisk se ud...
På den måde kan du så i update_dvd.php bruge en variabel der hedder $dvd_film_id
Avatar billede brianmilan Juniormester
27. oktober 2005 - 13:27 #4
Det prøver jeg lige :-)
Avatar billede brianmilan Juniormester
27. oktober 2005 - 14:25 #5
Tak for hjælpen cyberdudes :-)  Kunne jeg få dig til at lægge et svar?
Avatar billede brianmilan Juniormester
28. august 2014 - 20:42 #6
Lukkes