Avatar billede carlos123 Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

XP 64 bit "Internet explorer kan ikke vise internet sider"

Hej Eksperter
Jeg har et problem med min installation af windows xp 64 bit.
Jeg kan ikke browse internettet. Når jeg åbner internet explorer kommer der en pop up, der spør om jeg vil lukke vinduet, når jeg siger "Nej" kommer siden op, men indholdet er arrangeret totalt forkert, og nede i bund linien, står der at der er en fejl på siden. nogle sider virker fint første gang man kommer ind på dem, f.eks. goog...com men hvis man prøver at søge så kommer der igen fejl. windows update er total umulig og komme ind på, håber der er nogen der kan hjælpe.
Carl
Avatar billede carlos123 Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:47 #1
det er iøvrigt lige meget hvilken browser man bruger, har prøvet med firefox community version, mener også jeg har prøvet med opera og netscape
Avatar billede jokkejensen Novice
26. oktober 2005 - 22:53 #2
mon ikke det er din forbindelse til nettet, og ikke din browser... google.com bliver sikkert hentet fra browseren cache..

Prøv at reparere din LAN forbindelse...
Avatar billede simm Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:56 #3
Det lyder meget mystisk. Jeg har ikke haft de problemer - har samme type. Det er ikke sådan at det er din forbindelse der er noget i vejen med? Har du en stramt konfigureret firewall eller noget?
Avatar billede serverservice Praktikant
26. oktober 2005 - 23:57 #4
Du skriver:"Når jeg åbner internet explorer kommer der en pop up, der spør om jeg vil lukke vinduet" -
1. Kan du ikke forklare nærmere hvad det er for et vindue som skal lukkes - for har ikke hørt om det før ?
Hvilken fejl ser du i bundlinien?
Avatar billede carlos123 Nybegynder
27. oktober 2005 - 07:58 #5
Det er en script error der vises nede i hjørnet, "en gult advarsels skilt" nogle gange står der "illigal character" andre gange står der ") expected". Jeg tror ikke at det er min lan forbindelse, for jeg kan besøge andre sider for første gang og samme problem, med at siden ikke vises ordentlig.
Den popup der kommer siger noget med at med om jeg vil lukke vinduet, siger noget med at siden vil lukke, forsæt ja eller nej.
Jeg tror ikke at det er lan forbindelsen, da nogle andre ting virker fint.

Carl
Avatar billede serverservice Praktikant
27. oktober 2005 - 15:58 #6
Ok , men for at vi skal kunne hjælpe specifikt - er det bedst at kende alle fejlmeddelser ordret - så indtil vidre får du lige et par generelle forslag som måske vil løse noget.
Da du har problemer med flere browsere kunne det være en windowsfejl eller noget snavs du har fået ind. - Så lad os rense den pc først og derefter reparere og opdatere windows.
Start med at lave en log med hijackthis og kopier den herind så ser vi på hvad du har af snavs -
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Hent osse ewido som skal bruges senere
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe     Ewido 14 dage trial
Avatar billede carlos123 Nybegynder
27. oktober 2005 - 19:08 #7
Her er hijack this loggen

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:59:33, on 27-10-2005
Platform: Windows 2003 SP1 (WinNT 5.02.3790)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.3790.1830)

Running processes:
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files (x86)\KNet Utility\KNet Utility.exe
C:\Program Files (x86)\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\Temporary Directory 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit
O4 - HKLM\..\Run: [nTrayFw] "C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [K-Net Utility] "C:\Program Files (x86)\KNet Utility\KNet Utility.exe" -winstart
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files (x86)\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe AcRdB7_0_0
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~2\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - C:\WINDOWS\SYSTEM32\dimsntfy.dll
O20 - Winlogon Notify: EFS - C:\WINDOWS\SYSTEM32\sclgntfy.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\dmadmin.exe (file missing)
O23 - Service: Event Log (Eventlog) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\services.exe (file missing)
O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: HTTP SSL (HTTPFilter) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: IMAPI CD-Burning COM Service (ImapiService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\imapi.exe (file missing)
O23 - Service: Distributed Transaction Coordinator (MSDTC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: Net Logon (Netlogon) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - NVIDIA - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - NVIDIA - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
O23 - Service: NT LM Security Support Provider (NtLmSsp) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Plug and Play (PlugPlay) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\services.exe (file missing)
O23 - Service: IPSEC Services (PolicyAgent) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Protected Storage (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Remote Desktop Help Session Manager (RDSessMgr) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\sessmgr.exe (file missing)
O23 - Service: Security Accounts Manager (SamSs) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Virtual Disk Service (vds) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: Volume Shadow Copy (VSS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: WMI Performance Adapter (WmiApSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe (file missing)
Avatar billede carlos123 Nybegynder
27. oktober 2005 - 19:40 #8
Ha, it works. ved ikke lige hvad jeg gjorde, men jeg startede med at fjerne nforce softwaren, så slettede jeg nogle filer der lå i program files(x86) bla. trillian og adobe reader, så tror jeg der var en mappe til. så fjernede jeg alle filer i internet explorer chachen, og så virkede det.
genialt.

dem der vil have point, må poste et svar.

Carl
Avatar billede serverservice Praktikant
27. oktober 2005 - 19:45 #9
Disse linier skal fixes i hijackthis – markér og vælg fix checked:
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit

tøm dine temp mapper med denne fil:
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

scan derefter med ewido som du hentede før - har det hjulpet nu?
Avatar billede serverservice Praktikant
27. oktober 2005 - 19:47 #10
oki - lyder godt
Avatar billede carlos123 Nybegynder
27. oktober 2005 - 21:01 #11
Har fundet ud af at det var nvidia nforce firewall der fuc.... det op. Selv på low nivea ville hjemmesider ikke vises ordentlig, så detværre er jeg nød til at slå den fra. lidt ærgeligt synes jeg.

carl
Avatar billede carlos123 Nybegynder
27. oktober 2005 - 21:01 #12
niveau doh.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. oktober 2005 - 16:07 #13
ok husk at lukke - du lukker ved at markere navnet og vælge accepter - hygge
Avatar billede carlos123 Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:13 #14
ja ja skal nok ;-)
god weekend iøvrigt
Avatar billede serverservice Praktikant
28. oktober 2005 - 16:19 #15
god weekend du