Avatar billede egebos Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

<input type="text"> fjerne oversigt

Kan man lave en type="text" uden oversigt. Altså så den viser noget der er skrevet før. Det vises når man dobbeltklikker på type=text området...
Hvis du ikke forstår så se dette billede:
http://www.egebos.dk/text.gif

Håber i kan hjælpe?
Avatar billede electricnet Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:09 #1
Jeg tror dette er en speciel ting som Internet Explorer laver, som du ikke kan ændre på lokalt på din webside. Det er noget brugeren kan slå fra og til som han lyster i IE's instillinger.

net.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:11 #2
det kan godt lade sig gøre at slå fra, men jeg kan ikke huske hvordan :S

leder lige i mit backup
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:12 #3
jeg kan se jeg ikke har backup'en længere (dooh!) men lavede hvert fald en chat engang for 2-3 år siden hvor en her fra exp hjalp mig med at fjerne listen...

det er blot lidt tekst der skal indsættes
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:17 #4
Så vidt jeg husker, så skal du blot tilføje autocomplete="off" til dit input-felt

der står lidt om attributten på http://msdn.microsoft.com/workshop/author/forms/autocomplete_ovr.asp

Hvordan det vil virke i andre browsere skal jeg ikke kunne sige noget om.
Avatar billede electricnet Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:37 #5
minijensen1 > Det vil ikke have nogen effekt i andre browsere, da det er en funktion du kun finder i IE.

Desværre er autocomplete="off" ikke standard-rigtig kode, men kan man leve med det, så er jeg sikker på det vil virke fint.

net.
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2005 - 00:40 #6
<ole>

- hvis det er problem, at den ikke validerer, kan den sættes via script, hvilket er helt legalt:

window.onload = function(){
  ELEMENT.setAttribute("autocomplete", "off");
}

/mvh
</bole>
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
27. oktober 2005 - 13:16 #7
Hey Ole kom lige forbi og så din kommentar... sidder nu og undre mig over hvordan man så sætter det på sin <input type="text"> felt...

Fatter ikke en meter af det der javascript!
Avatar billede roenving Novice
27. oktober 2005 - 16:38 #8
Til _alle_ input type text:

window.onload = function(){
  var elms = document.getElementsByTagName("input");
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    if(elms[i].type == "text")
      elms[i].setAttribute("autocomplete", "off");
  }