Avatar billede vix-mix Nybegynder
26. oktober 2005 - 13:47 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til select box

Hej alle sammen

Jeg har følgende kode:

<?
require "db.php";
echo"<form action='akde_gb.php' method='post' enctype='multipart/form-data' name='ret'>
                          <table width=\"35%\"  border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                            <tr>
                              <td width=\"39%\">Aktiveret:</td>
                              <td width=\"61%\">";
echo "<select size=\"1\" name=\"stat\">";
$sql2 = mysql_query("SELECT * FROM mini_akde WHERE id=1");
$akde = $row['akde'];
if($row=mysql_fetch_array($sql2)) {
if ($akde =="Ja") print('<option value=\"Ja\" selected>Ja</option>');
else print('<option value=\"Ja\">Ja</option>');
if ($akde =="Nej") print('<option value=\"Nej\" selected>Nej</option>');
else print('<option value=\"Nej\">Nej</option>');
}
echo "</select>
                            </td>
                          </tr>
                          <tr>
                          <td colspan=\"2\"><input type='submit' value='Gem oplysninger'></td></tr>
                        </table>
                        </form>";
?>

Som skulle kunne hente hvad der står i min DB, og sætte sig selv efter dette i selct boxen..

Så det jeg gerne have er at hvis den står på nej eller BLIVER sat til nej, så skal den komme med et lille textfelt nedenunder hvor man kan skrive en grund til det.. Vælger man så "Ja" så fjerner textfeltet sig med det samme igen.

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 14:04 #1
echo "<select size=\"1\" name=\"stat\" onchange="if(this.options[this.selectedIndex].value=='Nej') document.getElementById('skjult').style.display='block'; else document.getElementById('skjult').style.display='none';">

Og så skal du have dette et sted i din formular:

<div id="skjult" <? if($akde == 'Ja') echo 'style="display:none"; ?>><textarea></textarea></div>
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 14:05 #2
echo "<select size=\"1\" name=\"stat\" onchange="if(this.options[this.selectedIndex].value=='Nej') document.getElementById('skjult').style.display='block'; else document.getElementById('skjult').style.display='none';">

skal være

echo "<select size=\"1\" name=\"stat\" onchange=\"if(this.options[this.selectedIndex].value=='Nej') document.getElementById('skjult').style.display='block'; else document.getElementById('skjult').style.display='none';\">";
Avatar billede heden Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:20 #3
Det ser sådan her ud nu:

<?
require "db.php";
if(isset($_POST['akde']))
    {
    $akde = $_POST['akde'];
mysql_query("UPDATE mini_akde SET akde='$akde' WHERE id=1") or die(mysql_error());
    echo "<center>Oplysningerne blev gemt</center>";
    }
echo"<form action=\"akde_gb.php\" method=\"POST\" name=\"akde\">
                          <table width=\"35%\"  border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                            <tr>
                              <td width=\"39%\">Aktiveret:</td>
                              <td width=\"61%\">";
echo "<select size=\"1\" name=\"stat\" onchange=\"if(this.options[this.selectedIndex].value=='Nej') document.getElementById('skjult').style.display='block'; else document.getElementById('skjult').style.display='none';\">";
$sql2 = mysql_query("SELECT * FROM mini_akde WHERE id=1");
if($row=mysql_fetch_array($sql2)) {
$akde = $row['akde'];
$grund = $row['grund'];
if ($akde == "Ja") print('<option value="Ja" selected>Ja</option>');
else print('<option value="Ja">Ja</option>');
if ($akde == "Nej") print('<option value="Nej" selected>Nej</option>');
else print('<option value="Nej">Nej</option>');
}
echo "</select>
                            </td>
                          </tr>
                          <tr>
                          <td colspan=\"2\"><div id=\"skjult\""; ?> <? if($akde == 'Ja') echo " style=\"display:none\" <input=\"text\" value=\"$grund\"></div>"; echo"</td></tr>
                          <tr>
                          <td colspan=\"2\"><input type='submit' value='Gem oplysninger' id='submit'></td></tr>
                        </table>
                        </form>";
?

Men det virker ikke endnu :/
Avatar billede vix-mix Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:21 #4
Hov det er fordi vi er to til at lave projektet/hjemmesiden, så min kammerat var ik logget ud endnu. men:

Det ser sådan her ud nu:

<?
require "db.php";
if(isset($_POST['akde']))
    {
    $akde = $_POST['akde'];
mysql_query("UPDATE mini_akde SET akde='$akde' WHERE id=1") or die(mysql_error());
    echo "<center>Oplysningerne blev gemt</center>";
    }
echo"<form action=\"akde_gb.php\" method=\"POST\" name=\"akde\">
                          <table width=\"35%\"  border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                            <tr>
                              <td width=\"39%\">Aktiveret:</td>
                              <td width=\"61%\">";
echo "<select size=\"1\" name=\"stat\" onchange=\"if(this.options[this.selectedIndex].value=='Nej') document.getElementById('skjult').style.display='block'; else document.getElementById('skjult').style.display='none';\">";
$sql2 = mysql_query("SELECT * FROM mini_akde WHERE id=1");
if($row=mysql_fetch_array($sql2)) {
$akde = $row['akde'];
$grund = $row['grund'];
if ($akde == "Ja") print('<option value="Ja" selected>Ja</option>');
else print('<option value="Ja">Ja</option>');
if ($akde == "Nej") print('<option value="Nej" selected>Nej</option>');
else print('<option value="Nej">Nej</option>');
}
echo "</select>
                            </td>
                          </tr>
                          <tr>
                          <td colspan=\"2\"><div id=\"skjult\""; ?> <? if($akde == 'Ja') echo " style=\"display:none\" <input=\"text\" value=\"$grund\"></div>"; echo"</td></tr>
                          <tr>
                          <td colspan=\"2\"><input type='submit' value='Gem oplysninger' id='submit'></td></tr>
                        </table>
                        </form>";
?

Men det virker ikke endnu :/
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 14:33 #5
Hvad mener du med "det virker ikke"?

Har du ikke et eksempel online?
Avatar billede vix-mix Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:42 #6
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 15:02 #7
Kan jeg ikke komme ind med :/
Avatar billede vix-mix Nybegynder
26. oktober 2005 - 15:03 #8
prøv Fotograf og så test

F med stort
Avatar billede vix-mix Nybegynder
26. oktober 2005 - 15:05 #9
så under gæstebog, og så aktivering og deaktivering
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 15:09 #10
Min kode fungerer fint, men:

- Du har 2 x <div> med samme id. Du skal fjerne den ene eller omdøbe den.
- Du havde ikke lavet din input færdig.

<div id="skjult" style="display:none"><input type="text" value="Gæstebogen er deaktiveret pga. uhensynlig sparm !" id="grund"></div>
Avatar billede vix-mix Nybegynder
26. oktober 2005 - 15:14 #11
aaaah ja der kom den jo :D.. griner, den havde jeg lige kigget mig blind på :D.. mange tak
Avatar billede vix-mix Nybegynder
27. oktober 2005 - 14:28 #12
smider du et svar?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2005 - 14:30 #13
Oki, men vil ikke have 100 point!
Avatar billede vix-mix Nybegynder
27. oktober 2005 - 14:32 #14
HMf!! hehe.. så får du 50. det er i hvert fald fair synes jeg!
Avatar billede vix-mix Nybegynder
27. oktober 2005 - 14:32 #15
:o)
-lukket-