Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
26. oktober 2005 - 01:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Date.Parse

Jeg har et problem med at få nedestående kode til at virke.
Jeg har en form hvorpå jeg starter med at sætte værdien i textBox1 til en streng repræsentation af den aktuelle tid og dato.

Derefter klikker jeg på en knap hvorefter dato-strengen gerne skulle konverteres tilbage til et Date objekt så jeg kan lægge x antal dage til.

Til sidst skal den nye dato lægges ind i en streng og igen vises i textboxen.

Jeg tror problemet er at x dage ikke bliver tilføjet til Date objektet for jeg bliver ved med at få den aktuelle dato og tid.

Min kode er som følger:

textBox1.Text = string.Format("{0:yyyy-MM-dd}", DateTime.Now);

Her klikker jeg så på en knap og følgende kode bliver kørt:

string dato = textBox1.Text;
DateTime d = DateTime.Parse(dato);
d.AddDays(2);
textBox1.Text = string.Format("{0:yyyy-MM-dd}", d);
Avatar billede plx Nybegynder
26. oktober 2005 - 04:20 #1
Så må man slå funkionen op :)
AddDays() returnerer resultatet af additionen

d = d.AddDays(2);
Avatar billede the_torst Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:02 #2
Ej, ingen grund til at spilde tiden med at slå funktioner op! §;D

AddDays() returnerer en værdi, den sætter den ikke; så du skal sætte en DateTime variabel lig med den:

d = d.AddDays(daysToBeAdded);

Yes.
Avatar billede plx Nybegynder
31. oktober 2005 - 15:36 #3
mikkel, ved at kigge på det andet spørgsmål torst har svaret på, ligner det meget en dobbeltbruger..?
Avatar billede the_torst Nybegynder
31. oktober 2005 - 15:59 #4
Jeg kender ikke Mikkel, og han havde nok gjort det her lidt oftere med lidt flere points §;D
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:09 #5
Aiii nu må du tage dig sammen, hvis tilfældet var at jeg ikke ville af med pointene ville jeg da bare svare selv ???