Avatar billede sbjerre Nybegynder
25. oktober 2005 - 20:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med SQL konvertering

Hej alle

Uddrag af SQL fra stored procedure

******************************
DECLARE @searchtext varchar(7000);

SET @searchtext =
(
  SELECT  media.title + ' ' + media.keywords + ' ' +  profiledata.string_1
  FROM media INNER JOIN
  profiledata ON media.id = profiledata.media_id
  WHERE media.id = @ID
);
******************************

både title, keywords og string_1 er datatype varchar, men jeg får følgende fejl:

"Error 457: Implicit conversion of varchar value to varchar cannot be performed because the collation of the value in unresolved due to a collation conflict"

Og jeg har ikke den fjerneste ide om hvad jeg skal stille op med den fejl.

Et andet spørgsmål kunne være´: Hvordan laver jeg en fulltext søgning på en hel tabel i stedet for bare en kolonne?

mvh sbjerre
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2005 - 20:22 #1
som jeg læser beskeden "sqlserver kan ikke assigne en varchar værdi til en
varchar fordi varchar værdien ikke har en sorterings rækkefølge p.g.a.
konfliktende sorterings rækkefølger"

hvilke data typer har de 3 felter ?
Avatar billede slash Nybegynder
27. oktober 2005 - 15:56 #2
Mit opkast er: hvis collation på media.title er Dansk, og collation på media.keywords er græsk så kan SQL-server ikke finde ud af din select!

Prøv nedenstående - om det virker ved jeg ik, men det er et forsøg værd
SET @searchtext =
(
  SELECT  media.title COLLATE Danish_Norwegian_CI_AS + ' ' + media.keywords COLLATE Danish_Norwegian_CI_AS + ' ' +  profiledata.string_1 COLLATE Danish_Norwegian_CI_AS
  FROM media INNER JOIN
  profiledata ON media.id = profiledata.media_id
  WHERE media.id = @ID
);