Avatar billede ldm111 Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se arbejdsgruppen, som kører påandre pcer i huset

Jeg kan ikke se de andre PC'er men gå på internet og pinge Router.
Får fejlmeddelse om at jeg ikke kan bruge denne netværksresurce trods der ikke er problemer fra andre PCer

Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede z1terapi Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:21 #1
Lige lidt mere info:
Er i placeret i samme arbejdsgruppe?
Kan de andre PC'er pinge routeren?
Kan du pinge de andre PC'er?

mvh Thomas
Avatar billede ldm111 Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:29 #2
Er i samme arbejdsgruppe
Alle kan pinge Router
Jeg kan pinge andre pc er også, incl printserver
Har sat den op som hjemmenetværk, pljer ikke at gøre det men ville prøve.
Det er som om et eller andet sikkerhed holder mig ude på denne maskine, måske har outlook noget at gøre med det?
Avatar billede ldm111 Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:30 #3
DHCP serveren er på router og fungerer
Avatar billede ldm111 Nybegynder
25. oktober 2005 - 20:02 #4
Kære Thomas
Det er ingen afvisning af dig men blot at svaret ikke løste problemet
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. oktober 2005 - 20:08 #5
Firewall's ?

Måske guide herfra:
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ ???
Avatar billede ldm111 Nybegynder
25. oktober 2005 - 20:25 #6
Cubus gav ingen løsning
Bruger Pandasoft men den er slået fra
Er der XP firewalls der skal slås fra også
Avatar billede thov Forsker
26. oktober 2005 - 03:07 #7
Installer IPX/SPX protokollen på alle computere, så finder de lettere hinanden.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. oktober 2005 - 04:31 #8
... som der også står noget om i http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ ...
Avatar billede vibs1310 Novice
26. oktober 2005 - 08:28 #9
Det kan også være noget med noget tilladelse. Kører du med windows xp på alle maskinerne? Ved de delte mapper kan du højreklikke på mappen og gå ind under deling. Her kan man vælge hvilke tilladelser der er for mappen. Selvom "Alle" er tilføjet kan det hjælpe at slette den og tilføje "Alle" igen. Og så kan du give kontrol efter hvad du synes en udefra skal kunne.
Windows xp har indbygget firewall som du finder under egenskaber for din forbindelse under avanceret.
Avatar billede ldm111 Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:14 #10
Der må have manglet nogle filer jeg instalerede xp på ny og det virker perfekt.
Har haf spyware der var meget vanskelig at fjerne der må være røget nogle netdelingsfiler.
Men tak for Jeres forslag det fik mig til at forsøge dette

Lars
Avatar billede ldm111 Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:17 #11
Hvordan lukker man spørgsmålet????
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:23 #12
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

GENERELT:
Har du rullet WindowsUpdate efter din (gen)instalation ? Bare for at minimere (nyt) spyware/virus 'snavs' ...
Avatar billede ldm111 Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:47 #13
kan ikke finde ud af at dele point