Avatar billede ioni Nybegynder
25. oktober 2005 - 17:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

NOW() formatering

Hej

Jeg har denne sql sætning i min applikation:
strSQL = "SELECT TOP 7 * FROM item WHERE datovis > NOW() ORDER BY datovis"

Hvordan får jeg den til at medtage et item der er dateret til samme dag som now(). Jeg har prøvet med >= med det virkede ikke!

Hvis man laver en respons.write på NOW() får man 25-10-2005 17:13:04 , dvs. dato med timer. Kan det være fordi now() skal formateres til at være uden "timer"? og hvordan gør jeg dette?

Takker
Avatar billede busschou Praktikant
25. oktober 2005 - 17:28 #1
du vælger bare Date() i stedet
Avatar billede softspot Forsker
25. oktober 2005 - 17:29 #2
Kan det være du skal bruge DATE i stedet:

strSQL = "SELECT TOP 7 * FROM item WHERE datovis > DaTE() ORDER BY datovis"
Avatar billede busschou Praktikant
25. oktober 2005 - 17:30 #3
lægger et svar hvis det kan bruges ;o)
Date giver datoen
Time giver tiden
Now giver det hele
Alternativt kan man splitte Now op ved flg
Split(Now," ")(0)
Men det er nok i overdrevet ;o)
Avatar billede softspot Forsker
25. oktober 2005 - 17:30 #4
Hey! Busschou er tilbage! :D
Avatar billede busschou Praktikant
25. oktober 2005 - 17:32 #5
missed me? ;o)
Avatar billede softspot Forsker
25. oktober 2005 - 17:34 #6
Ja, jeg var helt bekymret for hvad der var sket... :)
Avatar billede ioni Nybegynder
25. oktober 2005 - 17:35 #7
BusseSchou du er em knag :-) , = skal naturligvis også tilføjes samtidig. Takker for svar.
Avatar billede busschou Praktikant
25. oktober 2005 - 17:37 #8
ioni >> takker for points, omend lidt mange måske :o)

softspot >> hehe dont worry, sommerferien er bare slut og så kalder den virkelige verden jo haha
Avatar billede busschou Praktikant
25. oktober 2005 - 17:38 #9
softspot >> desuden så var der jo alt det bøvl med opdatering af siden her...så tænkte at en pause nok gjorde at man slap for at tænke for meget over problemerne,,,,mon det virker nu igen?
Avatar billede softspot Forsker
25. oktober 2005 - 17:43 #10
Fair nok. Det virker som om der er nogenlunde styr på det nu... :)