Avatar billede tafell Nybegynder
25. oktober 2005 - 17:19 Der er 8 kommentarer

Tabel vil ikke helt ud til kanten

jeg sidder og arb med en hjemmeside og er løbet ind i at problem..
siden er det op i 3 frames "20% til venstre" "20% til højre"
og "midt frames"
har bedt om baggrundsfarve på midt frames og der på lagt en 3*1 table der ind på 100% men når jeg så preview den mangler der 2cm af "table" som ikke passer til baggrundsfarven (det skal være baggrundsfarve for at kunne får den andet til at funke)
SPØRSMÅLET: hvordan skal jeg få "table" til at passe 100 % til baggrundsfarven? i størrelsen

på forhånd tak
Avatar billede gil-galad Nybegynder
25. oktober 2005 - 17:24 #1
i dit body tag: margin="0px"  eller i dit css:  body{margin: 0px;}
Avatar billede tafell Nybegynder
25. oktober 2005 - 21:43 #2
"i dit body tag: margin="0px"

Dumt spørsmål !! hvor er det henne "margin"
Avatar billede gil-galad Nybegynder
25. oktober 2005 - 21:47 #3
gå ind så du kan se din kode. indsæt følgende mellem de to <head> og </head> tags:

<style type="text/css">
body{margin: 0px;}
</style>
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:44 #4
Hvis du arbejder med DW, så kan du folde menuen properties ud nede i bunden.
Der er en knap (Nederst til højre) som hedder "pageproperties" og ved hjælp af den kan du sætte din margen til 0, så skal du ikke lave nogen som helst fancy CSS hvis du ikke kender til dette, det generere den selv.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:46 #5
PS!!
husk at dette skal gøres på din side du viser i den midterste frame og ikke på din forside (index/default)
Avatar billede tafell Nybegynder
26. oktober 2005 - 19:30 #6
jeg må lige prøve om det er noget jeg kan finde ud af :)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
26. oktober 2005 - 19:34 #7
<style type="text/css">
body{margin: 0px;}
</style>
skal selvfølgelig sidde inde i dine frames...
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
17. februar 2006 - 10:51 #8
Tafell>>>>>>>>> Har du fundet ud af det ??