Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2005 - 16:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

mouseover på input felt som søgefeltet på mozilla.org

Se Emnet. Hvordan laver man den effekt? Der er ingen onmouseover i kildekoden...

på forhånd tak
Avatar billede roenving Novice
25. oktober 2005 - 16:15 #1
I css2 kan man bruge :hover på stort set alle elementer, og hvis du prøver den i f.eks. den mest udbredte browser er der ingen hover på !-)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2005 - 16:16 #2
ah I see :) Men hvad så hvis den også skal virke i IE?
Avatar billede roenving Novice
25. oktober 2005 - 16:18 #3
-- så skal du netop bruge mouseover !-)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2005 - 16:21 #4
hmm - oki.. Synd for IE så - tak for hjælpen :) Smid et svar..
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2005 - 16:22 #5
hmm sådan her?

.textfelt {
...
}

.textfelt: hover {
...
}
Avatar billede roenving Novice
25. oktober 2005 - 16:23 #6
Tjah, det har folkene bag siden jo så åbenbart også sagt !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
25. oktober 2005 - 16:24 #7
Jepz, men lad være med at sætte mellemrummet ind, da det kan give anledning til misforståelser m.v. !o]
Avatar billede roenving Novice
25. oktober 2005 - 16:46 #8
-- og tak for point ;~}
Avatar billede electricnet Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:16 #9
Undskyld jeg spørger, men hvad med :focus? Virker det ikke i IE? Eller det er måske ikke det ønskede?

net.
Avatar billede olebole Juniormester
26. oktober 2005 - 02:10 #10
<ole>

- og så kunne man jo argumentere for, at det er IE, der her holder sig tættest til meningen med opdelingen i data, markup, visualitet og funktionalitet.

Når alt kommer til alt, handler det at reagere på en brugers onmouseover-handling jo om funktionalitet ... hvorfor der ifølge al sund logik burde bruges script og ikke CSS  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2005 - 07:09 #11
>>electricnet

Nej, M$ har valgt ikke at understøtte css2, som de kalder en midlertidig udgave !-)

http://blooberry.com/indexdot/css/syntax/pseudo/pclassfocus.htm
Avatar billede electricnet Nybegynder
26. oktober 2005 - 17:02 #12
roenving > Nå, jeg troede det var nogle af de eneste pseudo classes der understøttes i IE, sammen med a:hover, a:visited, etc.

olebole > Jeg ville nu kalde det en udseendes-ting. Hvor tit støder du på en mouseover som rent faktisk bruges til andet end at se godt ud? ;)

net.