Avatar billede broholm79 Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med validators når jeg uploader til min host

Hej eksperter.

Jeg har et lille problem:

Jeg har lavet en hjemmeside i asp.net. På hjemmesiden har jeg nogen validators. Når jeg kører projektet på min lokale udviklingsmaskine, virker disse validators uden problemer.

Problemet opstår når jeg uploader løsningen til min host (unoeuro). Her er det som om validatorne slet ikke er til stede.

Jeg har kigget på sourcekoden for begge sider (lokalt og eksternt) og har fundet følgende forskel:

Ekternt:
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
    var Page_Validators =  new Array(document.all["RequiredFieldValidator1"], document.all["CompareValidator1"], document.all["RegularExpressionValidator1"]);
        // -->
</script>

<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
var Page_ValidationActive = false;
if (typeof(clientInformation) != "undefined" && clientInformation.appName.indexOf("Explorer") != -1) {
    if ((typeof(Page_ValidationVer) != "undefined") && (Page_ValidationVer == "125"))
        ValidatorOnLoad();
}

function ValidatorOnSubmit() {
    if (Page_ValidationActive) {
        return ValidatorCommonOnSubmit();
    }
    return true;
}
// -->
</script>

Lokalt:
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
    var Page_Validators =  new Array(document.all["RequiredFieldValidator1"], document.all["CompareValidator1"], document.all["RegularExpressionValidator1"]);
        // -->
</script>

<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
var Page_ValidationActive = false;
if (typeof(clientInformation) != "undefined" && clientInformation.appName.indexOf("Explorer") != -1) {
    if (typeof(Page_ValidationVer) == "undefined")
        alert("Unable to find script library '/aspnet_client/system_web/1_1_4322/WebUIValidation.js'. Try placing this file manually, or reinstall by running 'aspnet_regiis -c'.");
    else if (Page_ValidationVer != "125")
        alert("This page uses an incorrect version of WebUIValidation.js. The page expects version 125. The script library is " + Page_ValidationVer + ".");
    else
        ValidatorOnLoad();
}

function ValidatorOnSubmit() {
    if (Page_ValidationActive) {
        return ValidatorCommonOnSubmit();
    }
    return true;
}
// -->
</script>

Som i kan se er der en lille forskel, men jeg aner ikke hvorfor den forskel er der? Jeg ved heller ikke om det er den, der er skyld i at mine validators ikke virker når løsningen lægger eksternt?

Nogen gode ideer?
Avatar billede driis Nybegynder
25. oktober 2005 - 16:12 #1
Bruger du samme ASP.NET version på udviklingsmaskinen som på webserveren ?
Findes aspnet_client mappen i roden på dit site på webserveren ?
Avatar billede broholm79 Nybegynder
25. oktober 2005 - 17:17 #2
Hej driis

Ved ikke og Ved ikke..= Det finder jeg lige ud af, ved at maile de ansvarlige og så smider jeg lige en kommentar, så snart jeg får svar..
Avatar billede ladyhawke Novice
25. oktober 2005 - 18:24 #3
Mener der kan være et issue med at der skal bruges en "script" folder på webserveren, men jeg ved ikke hvilken/hvad den hedder. Har bare oplevet at under deployment af et web projekt virkede ingen af client side scripts'ne før den nævnte mappe blev kopieret ud på serveren
Avatar billede broholm79 Nybegynder
26. oktober 2005 - 07:53 #4
Hej igen..

Så har jeg fået svar, og de skriver følgende:
"Vi benytter ASP.NET 1.1 og aspnet_client mappen bliver ikke oprettet af os, men du kan selv oprette den igennem dit udviklingsmiljø..."

Så jeg tror vi har kogt problemet ned til at mit websted, skal have den "rigtige" sti til aspnet_client mappen, da jeg ikke kan få lov at gå længere ind i roden på serveren end de to mapper der er gjort tilgængelig for mig nemlig:
public_html og database mappen.

Jeg har derfor forsøgt at kopiere mappen aspnet_client mappen ud ved siden af disse to mapper på serveren, hvilket i sig selv ikke løser problemet, da min webløsning, formodenlig ikke ved, hvor den skal pege hen...er der nogen der ved hvorledes dette gøres, eller har en anden løsning??

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede broholm79 Nybegynder
26. oktober 2005 - 08:14 #5
Hej Driis...så virker det sku..
Jeg kopierede min aspnet_client mappe ind i public_html, hvor alt min kildekode ligger, og nu kan den finde min validation ting..
Tak for hjælpen og smid et svar..
Også tak for hjælpen til dig ladyhawk, men det var driis, der ledte mig på rette spor, håber det er ok..
Avatar billede ladyhawke Novice
26. oktober 2005 - 13:12 #6
det er da helt OK, det kan faktisk godt være at den mappe jeg efterlyste var aspnet_client.... Jeg løste ikke problemet selv, men eftersom det er lidt tricky ville jeg bare informere om at du ikke var den eneste og at der var en mulig løsning...
Avatar billede driis Nybegynder
26. oktober 2005 - 13:20 #7
Svar her