Avatar billede nacho Nybegynder
19. april 2001 - 20:09 Der er 9 kommentarer

256 farver i windows ME

Jeg har fået et ældre 4MB grafikkort der lyder navnet: S3Virge DX (375).
Jeg kører windows ME på min PC og hvis jeg prøver med 256 farver kan jeg ingen ikoner se på min skærm. Er grafikkortet simpelthen for dårligt eller er der en smart finte der kan få det til at virke???

Avatar billede nacho Nybegynder
19. april 2001 - 20:09 #1
Hjæælp
Avatar billede brianmp Nybegynder
19. april 2001 - 20:16 #2
Er det kun ved 256 farver?
Avatar billede nacho Nybegynder
19. april 2001 - 20:26 #3
Det ved jeg ikke men umiddelbart kan jeg kun bruge 16 farver og hvis jeg prøver andet må jeg genstarte i fejlsikret tilstand.
Avatar billede teknik Juniormester
19. april 2001 - 20:38 #4
Win ME burde uden videre genkende et S3 kort.
Men når det nu ikke vil fungere umiddelbart, så prøv med en af driverene her
https://ranger.s3graphics.com/375drv/W9531201.zip
https://ranger.s3graphics.com/375drv/w9534202.zip

evt. må du en mindre omvej, da de kræver login http://www.s3graphics.com/

mvh :-)
Teknik
Avatar billede nacho Nybegynder
19. april 2001 - 20:39 #5
Det tager lige lidt tid men jeg prøver
Avatar billede teknik Juniormester
19. april 2001 - 21:03 #6
...ok vejen ind så således ud...husk at lægge mærke til nederste linie ;-)

FOURTH: Log in - HERE - to download drivers. You will need a username and password provided below.
User Name: archive  Password: archive

hvis du bruger det brugernavn/password, så kan du copy/paste links til drivere og bruge dem direkte
Avatar billede nacho Nybegynder
19. april 2001 - 21:53 #7
Jeg har nu forsøgt men den bedste driver er ifølge Windows den jeg allerede bruger. Da jeg prøvede en af dem du anbefalede skee det samme bare. Vi kan prøve igen i morgen. Jeg må på arbejde. Tak for hjælpen indtil nu. Det burde da kunne lade sig gøre eller hva?
Avatar billede sosu Nybegynder
26. april 2001 - 09:24 #8
Godt,så er jeg ikke de eneste. Jeg oplaver samme fejl med et s3/4Mb/agp. Hvis opløsningen eller farverne bliver over 640x480/16, kommer der noget på skæmen der ligner et abstrakt maleri. Grafikkortet er udstyret med en s3 trio chip, og jeg bruger en s3 trio kompatibel driver. men det virker altså ikke. Kan det være AGP porten der ikke er korrekt installeret? Eller er der en eller anden indstilling i bios man skal være opmærksom på.
Avatar billede nacho Nybegynder
27. juli 2001 - 12:10 #9
På min PC var det fordi S3 kortet ikke kunne fungere samtidig med mit gamle lydkort, men det virkede da jeg satte nyt bundkort i.