Avatar billede kannesen Nybegynder
25. oktober 2005 - 10:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvordan får jeg min side til konstant at være i midten?

se denne adresse: www.fjandcamping.dk/under

her vil jeg gerne have siden til at være midt på skærmen uanset skærmstørrelse, jeg har en formodning om at der skal bruges en "container" men hvordan laver jeg det i css'en?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
25. oktober 2005 - 10:45 #1
Lav en <div class="bodywrap"> der omkranser hele dit indhold på siden og anfør dette i dit css:

.bodywrap {
    background-color: transparent;
    position: relative;
    width: 650px;
    left: auto;
    top: 0px;
    right: auto;
    bottom: 0px;
    margin: 0px auto;

}
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
25. oktober 2005 - 10:46 #2
Width kan du jo ændre således den passer til størrelse på dit design!
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2005 - 11:03 #3
.wrapper
{
  width: 770px;
    margin:0 auto;
}
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2005 - 11:10 #4
Se denne - det er samme princip - skal du have sidebar både venstre og højre laver du bare en class - left.
http://ib.1go.dk/index.php

du kan hente eksemplet her http://ib.1go.dk/down/gron.zip
Avatar billede kannesen Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:46 #5
så langt er vi nået, men jeg kan ikke forstå hvorfor den ike er centreret vertikalt?

se linket igen www.fjandcamping.dk/under

hvad skal der til?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2005 - 12:32 #6
Der er himmelvis forskel på layout i IE og FF - derfor var det jeg henviste dig til mit layout -
Avatar billede kannesen Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:19 #7
nu har vi fundet en løsning, den ligger meget op ad foxmulder, så... place your bet!
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2005 - 14:01 #8
Bravo! Man kan da se, at du nu har fundet ud af at lave det korrekt:
.bodywrap {
    position: absolute;
    width: 750px;
    height:490px;
    margin-left:-375px;
    margin-top:-280px;
    left:50%;
    top: 50%; }

Altså at placere det absolut, angive størrelsen og trække halvdelen fra igen.
Godt nok, så langt. :-)

Til sidst mangler du at udskifte:
body {
    background-color: #CCCCCC;
    }

med denne:
html,body {
    background-color: #CCCCCC;
        margin: 0px;
        pading: 0px;
    }

Hvorfor? Fordi det netop er margin og padding, som gør forskellen imellem IE og de andre browsere, når vi taler om placering.

PS: Hvis du meget gerne vil bruge en anden størrelse på margin og padding end 0px., så skal det en mindre udvidelse til.  ;-)

Fortsat god dag. :-)
Avatar billede kannesen Nybegynder
26. oktober 2005 - 09:14 #9
tak...:)
hvordan kan det være at du ikke har transparent background med?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 09:40 #10
Fordi den er ligegyldig, når du bruger background-color: #CCCCCC; for body-sektionen. ;-)
Avatar billede kannesen Nybegynder
26. oktober 2005 - 09:42 #11
okay, thx...
det ser ikke ud til at fox... vil ha  sine point? :D
Avatar billede kannesen Nybegynder
15. december 2005 - 13:03 #12
hvad er normal kotume på eksperten... skal man lade sine point hænge indtil de rådner eller snupper man dem selv?
Avatar billede roenving Novice
15. december 2005 - 13:11 #13
Næh, hvis du ikke indenfor en rimelig tid og rykning har fået et svar, er det helt i orden at lukke et spørgsmål ved selv at tage point !-)
Avatar billede kannesen Nybegynder
15. december 2005 - 13:25 #14
okay, tak!