Avatar billede kens Nybegynder
25. oktober 2005 - 10:20 Der er 10 kommentarer

DNS - Validering af E-mail adr.

Hej Eksperter

Jeg er ved at lave en "reservation", hvor jeg gerne vil afsende en mail som bekraftigelse.

Jeg har tjek på om feltet er tomt og om der er @ og . i adressen, MEN hvis adressen ikke findes i en DNS får jeg fejl: error '8004020f'

Mit tjek ser sådan ud :

if (document.opretkundeform.email.value.indexOf('@') == '-1' ||
    document.opretkundeform.email.value.indexOf('.') == '-1') {
                  alert("Check din e-mail adresse");
                  document.opretkundeform.email.select();
                  document.opretkundeform.email.focus();
                  return false
        }
                  return true
}

/ Kenneth
Avatar billede softspot Forsker
25. oktober 2005 - 10:34 #1
indexOf returnerer en int, altså en numerisk værdi.
Avatar billede kens Nybegynder
25. oktober 2005 - 10:41 #2
mit tjek virke OK
MEN  jeg søger en måde hvorpå jeg ka' tjekke om domainet, hvortil mailen skal sendes, findes i en DNS
Avatar billede softspot Forsker
25. oktober 2005 - 10:46 #3
Ja, ok, det kan jeg godt se (når jeg lige gnider søvnen ud af øjnene)...

Er det selve fejlen du vil reagere på eller vil du simpelthen have en mulighed for at slå op i et eller andet arkiv på den påg. adresse, for at se om den findes?

Hvis du vil reagere på fejlen, så er det jo bare at lægge en try...catch omkring (men det ved du sikkert allerede).
Avatar billede kens Nybegynder
25. oktober 2005 - 10:51 #4
jeg ved ik' lige hvad jeg skal svare, men jeg forestiller mig noget i retningen af et "nslookup" !!!
Avatar billede softspot Forsker
25. oktober 2005 - 10:53 #5
ok, så trækker jeg mig lige igen... :)
Avatar billede kens Nybegynder
25. oktober 2005 - 10:55 #6
øv bøv ... Tak for forsøget :0)
Avatar billede softspot Forsker
25. oktober 2005 - 11:00 #7
Jeg kan desværre ikke være med på de der "dyre" (læs:korrekte) løsninger, når det kommer til sådan noget med DNS lookup m.m.... :-)

Umiddelbart ville jeg have valgt at reagere på den fejl du åbenbart får når du prøver at sende(?) eller hvornår det nu er den kommer... hvis altså den er konsekvent.
Avatar billede larsen Nybegynder
26. oktober 2005 - 12:06 #8
Er det din egen server (kan du installerer komponenter)?
Hvis du kan køre PHP, er her et script der bruger nslookup http://www.php.net/manual/en/function.checkdnsrr.php#23588
Avatar billede kens Nybegynder
26. oktober 2005 - 13:54 #9
Det er desværre ikke min egen server og nej ej heller PHP :-|
Avatar billede larsen Nybegynder
27. oktober 2005 - 09:03 #10
Jeg fandt dette lille script som bruger Wscript. Det skal dog lige tilrettes lidt, men det er vist den eneste løsning jeg lige kan se, hvis du ikke har nogen komponenter installeret til det.
http://www.aspin.com/func/content?id=4099710