Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 10:17 Der er 28 kommentarer

automatisk Frame "refresh on page change"

Hej, jeg har brug for at lave denne funktion,

en side opdelt i 2 frames, top frame skal opdatere når der ændres, eller skiftes side i bund framen,  det behøver ikke være lavet med frames, men tror ikke det kan virke i en Celle, eftersom begge frames skal ha forskelligt ikke sammenhængende tekst mv.

kan det lade sig gøre ?
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:00 #1
Smid dette på body taget på alle sider som kører i den nederste frame:

<body onLoad="parent.TopFrameName.location.reload();">
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:23 #2
jeg har ikke mulighed for at redigere det der køre i nedderste frame,

Der skal faktisk loades en www side i nedderste frame, kan man lave et overlay somehow ?
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:44 #3
Det vil sige at det er forskellige domæner der er toppen og bunden??

Det gør det endnu mere indviklet, for javascript virker ikke mellem forskellige domæner, uden der laves nogle indstillinger i browseren (og vist også på serveren)

Den eneste metode jeg kan komme i tanke om er at du i toprammen skal have et script som hvert sek tjekker url'en i underrammen, og hvis den har ændret sig, så skal siden reloade.

Jeg har dog lige lavet en lille test, med en iframe, og der kan jeg ikke trække url'en ud, når det er et andet domæne (standart sikkerhed). Så medmindre man kan gøre det ved at sænke sikkerheden i browseren (vil jeg ikke afprøve), kan det vist ikke lade sig gøre.
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:11 #4
Virker det hvis jeg sænker sikkerheden ?
for at give the full picture, har jeg en Java Counter som tæller antal gange siden opdateres i en coockie fil, dvs loader jeg samme side 10 gange så skriver den 10 i coockie filen,  jeg skal så bruge det til at tælle hvor mange links jeg klikker på iløbet af en dag.

dvs tælleren sidder i øverste frame, og ser hvor mange links jeg klikker på i nedderste frame,  dvs, det i nedderste frame kan være alt fra dr.dk til google osv. men hvis man kunne lave det sådan at øverste frame opdatede ved hvert side skift så ville java counteren automatisk tælle, med mindre siden er lavet i flash eller andet kryptisk self.

er det alt for indviklet ?
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:20 #5
Det vil jeg tro.

Under indstillinger for sikkerhed i browseren (IE) kan du sætte brugerdefineret sikkerhed. Der er et punkt som hedder "Adgang til datakilder på tværs af domæner". Jeg vil tro at hvis du sætter den til aktiver, kan du få de oplysninger du skal bruge.

Prøv så at køre dette:
<input type="Button" value="klik2" onClick="alert(document.myFrame.name);return false;">
<iframe name="myFrame" width="400" height="300" src="http://www.google.dk"></iframe>

Hvis du ikke får en 2adgang nægtet" fejl, så burde vi kunne lave et script der kan det du ønsker.
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:25 #6
<input type="Button" value="klik2" onClick="alert(document.myFrame.name);return false;">
<iframe name="myFrame" width="400" height="300" src="http://www.google.dk"></iframe>

skal det i min Top frame sammen med java counteren ?
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:31 #7
Smid det i en helt ny side. Det er kun til at teste med...
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:34 #8
jeg tror jeg misforstår dig :-] skal jeg lave en helt ny blank uden frames og smide den i body ?
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:39 #9
jeg har lavet den sådan her klikket på Html visning uden frames i Frontpage

<html>
<head>
<title>New Page 2</title>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
</head>

<frameset rows="64,*">
<noframes>
<body>
&lt;input type="Button" value="klik2"
onClick="alert(document.myFrame.name);return false;"&gt;<BR>&lt;iframe
name="myFrame" width="400" height="300" src="<A href="http://www.google.dk"
target=_blank>http://www.google.dk</A>"&gt;&lt;/iframe&gt;

</body>
</noframes>
<frame name="header" scrolling="no" noresize target="main" src="file:///K:/tools/JavaScript%20counter.htm">
<frame name="main" src="http://www.google.dk">
</frameset>

</html>
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:58 #10
Bare dette:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
  <title>Untitled</title>
</head>
<body>
<input type="Button" value="klik2" onClick="alert(document.myFrame.name);return false;">
<iframe name="myFrame" width="400" height="300" src="http://www.google.dk"></iframe>
</body>
</html>

Klik så på knappen og se om du får en fejl....
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:03 #11
når jeg klikker så sker der intet, så det Burde virke :-]

jeg ved hvorfor det ikke virkede før, jeg kan ikke copy paste over  Frontpage, så jeg lavede den i notepad i stedet. virkede fint, hvad er så næste skrit ?
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:24 #12
Kommer der ikke en alert box frem når du klikker??
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:31 #13
nop, intet, jeg klikker og intet sker, som om der ingen funktion er

jeg har skrevet

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
  <title>Untitled</title>
</head>
<body>
<input type="Button" value="klik2" onClick="alert(document.myFrame.name);return false;">
<iframe name="myFrame" width="500" height="300" src="http://www.google.dk"></iframe>
</body>
</html>
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:33 #14
ah jeg ser i i hjørnet den siger " error on page "

og hvis jeg så ser på fejlen står der

line: 8'
char: 1
error: acces denied
code: 0
url: Files url
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:42 #15
Så skal du til at rode med din sikkerhed indtil fejlen ikke forekommer længere.
Du kan starte med at smide sikkerheden ned på laveste niveau, og hvis det ikke virke, må du gå alle brugerdefineret igennem, og slå dem til/fra.
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:57 #16
virke det hos dig ? jeg har pillet alt igennem, på web og "intranet" kan ikke se hvilken en af dem det kan være ?
Avatar billede roenving Novice
25. oktober 2005 - 14:17 #17
-- jeg tror også det er en blindgyde ...
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:20 #18
men ideen er jo rigtig, kan man ikke have 2 sider i 1, uden at der er frames, og hvis jeg så klikker på den ene side så opdateres den anden , somehow
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:23 #19
Jeg kan/vil ikke ændre indstillingerne (firma computer), så jeg kan ikke test det, men jeg mente da der var en mulighed for at tillade script over sites, men det er der måske ikke alligevel.

Så kan det nok ikke lade sig gøre :(

angående dit sidste ?, så nej, det kan man ikke. Det var det iFrame blev opfundet til, men den fungere som en frame...
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:26 #20
ok, ok, pokkers også.

Kan du komme i tanke om andre måder ?, kan man lave det så det ligger en lille frame og svæver sammen med siden,  du ved lige som man ser på online shops osv, hvis man scroller ned, så følger den efter, den regner selv pris ud osv.  den må jo "somehow" få informationen fra den sidde man sidder og kigger på
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:32 #21
Det er en iFrame (eller en måske en div), men her forgår det på samme domæne også kan man sagtens sende/hente informationer fra andre vinduer...

Du skal bruge det på forskellige domæner, og det er her problemet ligger...
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:36 #22
ok, hvis jeg kan låse det til 1 domæne kan man så gøre det ?

jeg kan jo så desværre ikke komme ind og ændre i den side jeg browser
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:42 #23
Så længe din "tæl klik" side ligger på samme domæne som du vil tælle klik kan det lade sig gøre.

Men da du så er ude i at du sikkert har adgang til at ændre i koden på de andre sider, kan du smide en kode ind på alle links, som så sørger for at tælle antal klik.
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:47 #24
kan man ikke redirecte en side gennem et domæne så ?

for jeg kan ikke ligge min tæller på domænet, men jeg skal faktisk kun tælle kliks fra 1 domæne, men kan man somehow redirecte via et domæne,

jeg har set det lavet i ASP engang hvor der blev lavet et overlay, siden fungerede 100 som orginalt, men der var bare lavet noget fusk så man gik gennem et andet domæne som så lagde noget info oven på ?  -  lidt svært at forkalre når man ikke ved hvordan det teknisk virker.
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 15:00 #25
Det har jeg også set, men der hentes hele siden ned, og det ved jeg ikke hvordan man gør. Der skal sikkert et komponent til, men jeg ved desværre ikke hvilket, eller hvor du finder det :(
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 15:09 #26
okay, Pokkers også, men tak for indsatsen det var TÆT på
Avatar billede fennec Nybegynder
25. oktober 2005 - 15:27 #27
Nu har jeg fundet et komponete, som lader til at kunne hente hele html koden fra et tilfældig site, men den koster desværre:
http://www.serverobjects.com/products.htm#asphttp

Det var hvad jeg lige kunne finde, men måske er der et gratis komponent derud også..
Avatar billede donis5 Nybegynder
25. oktober 2005 - 15:35 #28
jeg prøver lige pille ved det, der findes nok en freeware også