Avatar billede bbe1379 Nybegynder
24. oktober 2005 - 23:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DTS, schedule og http-request

Er det muligt at kalde en ASP side fra schedule funktionen i SQL Server 2000?...og i givet fald, hvordan gør man.

Jeg har en idé om, at man avt. kunne afvikle noget vbscript, men kender ikke SQL server godt nok til at gennemskue hvordan det skal fungere
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2005 - 10:24 #1
Du kan i princippet starte hvad som helst fra en MS Sql schedule og dermed også et VBScript program.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:58 #2
Den mest simple måde:

Lav en ny Local Package
Lav en ActiveX Task
Brug denne kode:

'**********************************************************************
'  Visual Basic ActiveX Script
'************************************************************************

Function Main()

  Dim objWinHttp
  Set objWinHttp = Server.CreateObject("WinHttp.WinHttpRequest.5.1")
  objWinHttp.Open "GET", "http://www.site.dk/siden.asp", False
  objWinHttp.Send
  Set objWinHttp = Nothing

  Main = DTSTaskExecResult_Success

End Function

Den er helt rå, devs uden fejlhåndtering
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:09 #3
Jeg havde forsøgt det samme med XMLHTTP - uden held, neb dit eksempel virker. Fino - og tak for hjælpen
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:10 #4
Bare læg et svar, forresten
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:41 #5
Svar