Avatar billede genvej Nybegynder
24. oktober 2005 - 16:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

forward apache til tomcat

Jeg har 3 domæner d1, d2 i php som køres via Apache
jeg har også domæne d3 i java som køres via Tomcat

Apachen kører på port 80
Tomcat kører på port 8090

Hvad skal jeg skrive i httpd.conf for at få fat i tomcat (http://localhost:8090) når jeg skriver www.d3.dk
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2005 - 16:14 #1
Du skal have fat i mod_jk.

Og du vil nok ikke connecte til Tomcats HTTP port men til dens AJP port (normalt
port 8009).

For en hurtig intro: http://www.eksperten.dk/artikler/675
Avatar billede genvej Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:56 #2
hmmm...har læst hvad du har skrevet og har stadig problemer.....
snip fra min server.xml (tomcat)
    <!-- Define a Coyote/JK2 AJP 1.3 Connector on port 8009 -->
    <Connector port="8009"
              enableLookups="false" redirectPort="8443" debug="0"
              protocol="AJP/1.3" />

    <!-- Define a non-SSL Coyote HTTP/1.1 Connector on port 8080 -->
    <Connector port="8090"
              maxThreads="150" minSpareThreads="25" maxSpareThreads="75"
              enableLookups="false" redirectPort="8443" acceptCount="100"
              debug="0" connectionTimeout="20000"
              disableUploadTimeout="true" />
    <!-- Note : To disable connection timeouts, set connectionTimeout value
    to 0 -->

den ser vel ok ud....

snip fra min httpd.conf

    <VirtualHost www.domæne.dk>
    ServerName www.domæne.dk
    ServerPath "C:\Program Files\Apache Group\jakarta-tomcat-5.0.28\webapps\bibliotek"
    DocumentRoot "C:\Program Files\Apache Group\jakarta-tomcat-5.0.28\webapps\bibliotek"
    </VirtualHost>

min mod.jk.conf

LoadModule jk_module modules/mod_jk.so
JkWorkersFile conf/workers.properties
JkLogFile  logs/jk.log
JkMount /www.domæne.dk/bibliotek/* ajp13

og min workers.properties

workers.tomcat_home=C:\Program Files\Apache Group\jakarta-tomcat-5.0.28
workers.java_home=C:\j2sdk1.4.2_08
ps=/
worker.list=ajp13
worker.ajp13.port=8009
worker.ajp13.host=localhost
worker.ajp13.type=ajp13

jeg drøner lige ind i mit filsystem når jeg taster www.domæne.dk (jeg rammer altså ikke tomcat)

med http://localhost:8090/bibliotek/index.html rammer jeg tomcat som forventet

har jeg lavet en bøf?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2005 - 19:57 #3
Du har kun jkmountet "/www.domæne.dk/bibliotek/*" så derfor er det kun den
som forwardes.

Måske vil du jkmounte "/www.domæne.dk/*" ?
Avatar billede genvej Nybegynder
25. oktober 2005 - 00:52 #4
tja...jeg prøvede virkelig længe at gå efter din løsning men fandt ikke de gyldne dråber :-(.... however. Jeg gravede lidt og kom frem til en alternativ løsning

------httpd.conf

# Load mod_jk
#
LoadModule jk_module "C:\apache\modules\mod_jk.so"
AddModule mod_jk.c

# Configure mod_jk
#
JkWorkersFile "C:\apache\conf\workers.properties"
JkLogFile "C:\apache\conf\mod_jk.log"
JkLogLevel info

    <VirtualHost www.domæne.dk>
    ServerName www.domæne.dk
    ServerPath "C:\Program Files\Apache Group\jakarta-tomcat-5.0.28\webapps\bibliotek"
    DocumentRoot "C:\Program Files\Apache Group\jakarta-tomcat-5.0.28\webapps\bibliotek"
    JkMount /* ajp13
    JkMount /servlet/* ajp13
    </VirtualHost>

------workers.properties

workers.tomcat_home="C:\Program Files\Apache Group\jakarta-tomcat-5.0.28"
workers.java_home="C:\j2sdk1.4.2_08"
ps=\
worker.list=ajp13
worker.ajp13.port=8009
worker.ajp13.host=localhost
worker.ajp13.type=ajp13

Jeg synes egentlig den er en smule mere simpel og du slipper for mod_jk.conf filen... ikke mindst var det det eneste jeg kunne få til at virke ;-)

Du står frit for at tilføje til din i forvejen glimrende artikel!
Du ledte mig et godt stykke på vej... pointene er dine. Svar venligst :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2005 - 09:20 #5
den afgørende forskel er nok:

JkMount /* ajp13

jeg synes at det er en fordel med en mod_xxx.conf fil fordi når man opdaterer
sin Apache eller skal have det installeret på en anden maskine er det meget
nemmere at se hvad der er ens egne tilføjelser og hvad der hører til hvad
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2005 - 09:20 #6
og et svar
Avatar billede genvej Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:12 #7
Opdager lige at jeg har en underlig fejl. Alting fungerer fint hvis jeg kører uden om apachen, altså mod port 8090.

når jeg kører gennem apachen sker der det at mine *.png filer vises EN GANG IMELLEM!!?? hvis jeg højreklikker på filen i browseren viser den mig samme sti både når den vises og når den ikke vises??
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2005 - 11:28 #8
server du dine PNG fra Apache HTTPD eller fra Tomcat ?
Avatar billede genvej Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:30 #9
tja... i og med jeg har lavet JkMount /* går jeg da ud fra at de serves fra tomcaten..
de ligger herunder et sted->
C:\Program Files\Apache Group\jakarta-tomcat-5.0.28\webapps\bibliotek
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2005 - 11:40 #10
kan du se i Tomcat's log filer om der bliver sendt requests efter de billeder som
ikke vises ?
Avatar billede genvej Nybegynder
27. oktober 2005 - 09:56 #11
hmm... den tog mig lang tid at knække....
lang historie kort... jeg kører mambo med phptriad som bruger en ældre version af apache.... jeg skiftede hele phptriad ud med mit eget php5/apache2/mysql...
apache2 havde ikke samme problem hos mig