Avatar billede anders159 Nybegynder
24. oktober 2005 - 14:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Arghhh Dynamisk opbygning i visual studio

Er ved at gå helt kold her:( Har en side der skal vise data i nogle grupper(sæt).

en grupper/sæt består af en graf(.gif) og en table med data i.  visuelt er grafen tilhøjre og tabellen til venste.

på siden kan der være 1-4 af disse grupper under hinanden, men jeg ved aldrig på forhånd om det er 1,2,3eller 4.

Kan det lade sig gøre selv at skabe en visual komponent, bestående af en gif og en tabel, og dynamisk få dem vist på siden??

Har prøvet at løse mit problem med asp:repeater men synes ikke rigtigt jeg kan få den til at makke ret.

håber mit spørgsmål er til at forstå og at der er nogen der har en mulig femgangsmåde at løse det på.
Avatar billede bonebreaker Nybegynder
24. oktober 2005 - 18:24 #1
En brugerkontrol (navn.ascx) der indeholder din graf og din tabel, og en side (navn.aspx) der indeholder en Datarepeater burde kunne klare dit problem
Avatar billede anders159 Nybegynder
25. oktober 2005 - 10:03 #2
der røg lige et lårben;)

Sidder og kæmper med det nu. Har dog et lille problem med at tilgå de komponenter der er på den webcontrol jeg nu har lavet.

Det er bare en lille test, hvor webcontrol indeholder en textbox.
jeg har så oprette en side og trukket 3 styk webcontrols over. og nu prøver jeg så at tilgå dem, men kan ikke rigtigt finde textboxen der er i webcontrolen under dens parameter/metoder.

Nå det lige er løst har jeg straks et større problem, nemlig om det er muligt at lave instanser af webcontrolen "on the fly" f.eks i en lykker der såoprette X-antal af controlen?
Avatar billede khs1a Nybegynder
25. oktober 2005 - 10:42 #3
i navn.ascx laver du public propertys til dine controls
f.eks
private _webpage as system.web.ui.page
  Public WriteOnly Property webpage() As System.Web.ui.Page
    Set(ByVal Value As System.Web.UI.Page)
      _webpage = Value
    End Set
  End Property

hvis du dynamisk vil loade kan du benytte metoden loadcontrol
VisualStudio search url :
ms-help://MS.VSCC.2003/MS.MSDNQTR.2005JAN.1033/cpguide/html/cpconInstantiatingUserControlsProgrammatically.htm
Avatar billede bonebreaker Nybegynder
25. oktober 2005 - 15:51 #4
Du kan også benytte dig af metoden "FindControl("TekstBoxNavn"); benytter. Ex:

//Dette er lavet til eventen ItemCommand - men skulle være ens hvis du fx vælger eventen ItemCreated eller ItemDatabound
protected void Repeater_ItemCommand(object source, RepeaterCommandEventArgs e)
{
  TextBox tmpTextBoxNavn = (TextBox) e.Item.FindControl("TextBoxNavn");
  //Nu kan du tilgå tekstboxen
}
Avatar billede bonebreaker Nybegynder
25. oktober 2005 - 15:57 #5
Overordnede kommentar er til hvis din kontrol ligger i <ItemTemplate> i en Repeater. For ja det er muligt at lave X antal kontroller on the fly. Dette kan løses ved at du registrerer din kontrol i Aspx-siden. dette gøres sådan her:
<%@ Register TagPrefix="Præfiks" TagName="Kontrolnavn" Src="~/KontrolNavn.ascx" %>

ex på Repeater:
<asp:Repeater ID="RepeaterID" runat="server">
  <ItemTemplate>
      <Præfiks:Kontrolnavn ID="id" runat="server">
  </ItemTemplate>
</asp:Repeater>
Avatar billede anders159 Nybegynder
26. oktober 2005 - 09:14 #6
Cool der :)

Sidder pt og prøver at lege lidt med det, har fundet et enkelt ekemple her på siden men forstår det ikke helt.

Har prøvet at lave en userControl men den giver mig problemer.

Jeg fandt så et eksemple hvor userControlen nedaver fra en klasse, og det kan jeg godt få til at virke. er det normalt at en usercontrol skal nedarve fra en klasse for at køre?

Kender i nogle gode eksempler på dette emne må i gernen smide et link.

khs1a: kan ikke lige få din url til at virke.
Avatar billede anders159 Nybegynder
26. oktober 2005 - 11:02 #7
Arrhhhhhgg Så tæt på og alligevel ;)

nu løber det næsten, der er dog stadig nogle småting. smid et svar og jeg retunere lidt points...

laver et nyt spørgsmål med lidt kode exempler...har du tid, må du meget gerne kigge forbi det.
Avatar billede bonebreaker Nybegynder
26. oktober 2005 - 15:22 #8
svar ;)