Avatar billede spacejam Nybegynder
23. oktober 2005 - 20:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til at divider

Jeg sidder og hjælper min datter med matematik og da det er mange år siden man selv har haft matematik i skolen har jeg glemt hvordan man divider uden lommeregner

kan en fortælle mig hvordan man nemest divider 18 op i 80

det er et eller andet med 80:18_____ men hvordan er det man regner den ud.
Avatar billede helle100 Nybegynder
23. oktober 2005 - 20:42 #1
80:18, hvor mange hele gange går 18 op i 80? = 4, hvad er der så til rest? = 8, sæt et nul bag, og et komma i resultatet, og så skal du igen finde ud af hvor mange gange 18 går op i 80 osv. osv. så løsningen her, vil være at 80:18=4,44...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. oktober 2005 - 21:12 #2
[Start]|[Programmer]|[Tilbehør]|[Lommeregner] - følg guiden...

(Tihi - ku' ikk' la' vær')