Avatar billede questioner Nybegynder
23. oktober 2005 - 20:12 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Fjernstyring af en eller flere pc'ere

Har oprettet et netværk. Ønsker at kunne styre programmer fra den ene pc, på en eller flere pc'er. Det er især Mediaplayeren i XP jeg vil styre.
Kan det lade sig gøre via XP eller er der et superprogram der kan klare det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2005 - 20:14 #1
Du kan gøre det med XP's fjernskrivebord, eller med programmer som Dameware elller VNC. Du skal dog huske at disse programmer udgør en sikkerhedsrisiko hvis du vil kører dem over internettet
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2005 - 20:17 #4
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/Fjernforbindelse_til_skrivebord.asp

Det var så lidt guides, spørg hvis du render ind i problemer
Avatar billede questioner Nybegynder
23. oktober 2005 - 20:32 #5
Hej bufferzone. Tak for det. Jeg prøver programmerne, men du får point og tak for hjælpen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2005 - 20:45 #6
få det nu til at virke før du tildeler point, du kunne jo få brug for hjælp af andre end mig
Avatar billede questioner Nybegynder
24. oktober 2005 - 21:39 #7
Her installeret Dameware. Programmet kan se min anden pc men jeg ikke logge på. Hvad gør jeg forkert? Har lavet netværk kaldet "hjemmet". På den pc har jeg delt 2 drev så jeg kan gå ind på D drev og E drev. Det kan jeg via f.eks. stifinder. Så langt så godt. Skal Dameware også indstalleres på den pc jeg vil i forbindelse med og skal XP'ens fjernforbindelse været slået til?
Avatar billede questioner Nybegynder
24. oktober 2005 - 21:52 #8
Har det noget med min router????
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. oktober 2005 - 22:48 #9
Du skal åbne for de porte Dameware anvender, XP's fjernforbindelse anvendes, som jeg husker det, dil XP's fjernskrivebord og har ikke noget med Dameware at gøre. Dameware har egen klient
Avatar billede questioner Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:35 #10
The client could not connect to the remote computer. Remote connections might not be enabled or the computer might be too busy to accept new connections. It is also possible that network problems are preventing your connection. Please try connecting again later. If the problem continues to occur, contact your administrator.
Avatar billede questioner Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:47 #11
Hvad skriver jeg i programmet Dameware Mini Remote control

Host: Server (navnet på pc)
Alias (hvad skriver jeg der)
Authentication:Her kan jeg vælge 3 valgmuligheder(encrypted Windows logon)
                                                (windows NT challenge/response)
                                                (proprietary challenge/response)
User ID: (hvad skriver jeg her)
Password (hvad skriver jeg her)
Domain: (hvad skriver jeg her)
Shared secrect(hvad skriver jeg her)
Use remote desktop (vælg/vælg ikke)
connect via proxy (vælg/vælg ikke)