Avatar billede dinguking Nybegynder
23. oktober 2005 - 01:05 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

problem med iframe

Hey,

Jeg har lavet en side som jeg viser i et inframe på en anden side. På den side jeg viser i mit inframe har jeg lavet nogle links. Problemet er bare at når man trykker på de links kommer de kun frem i den lille iframe side. Er det ikke muligt at gøre så det er hele siden der skifter. Eller måske bare åbne linket i et nyt vindue.
Avatar billede plx Nybegynder
23. oktober 2005 - 01:15 #1
prøv

<a href="" target="_top">
Avatar billede roenving Novice
23. oktober 2005 - 01:19 #2
-- eller target="_parent", se f.eks. http://blooberry.com/indexdot/html/tagpages/target.htm !-)
Avatar billede dinguking Nybegynder
23. oktober 2005 - 01:28 #3
Takker plx og roeving, det virker nu. Smid et svar hvis i vil have point:)
Avatar billede xanadu Nybegynder
23. oktober 2005 - 03:22 #4
Måske lidt nemmere, i stedet for at ændre samtlige links på siden som loades i IFRAMEn, kunne du nøjes med følgende linie i HEADeren, som ændrer target for alle links på siden:
<head ...>
  <base target="_top" />
</head>
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2005 - 04:57 #5
<ole>

xanadu >> Nej, det kan man ikke - men man kan evt. bruge:

<head ...>
  <base target="_top">
</head>

/mvh
</bole>
Avatar billede xanadu Nybegynder
23. oktober 2005 - 14:02 #6
Hej olebole... det er sikkert mig der var lidt træt da jeg skrev svaret, men hvad er forskellen?
Avatar billede roenving Novice
23. oktober 2005 - 15:14 #7
Du skriver med xhtml-syntaks, og det virker ingen steder på indernettet, og base target er helt ude af xhtml1.1 !-)

http://blooberry.com/indexdot/html/tagpages/b/base.htm

Velbekomme '-)
Avatar billede xanadu Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:57 #8
Hej roenving,

det er korrekt at jeg skriver med XHTML-syntaks, da dinguking ikke oplyste hvilken DTD han bruger, m&aring;tte jeg jo g&aring; ud fra den aktuelle standard. Det kan s&aring; diskuteres om 1.0 eller 1.1 er den nuv&aelig;rende anbefaling, og der indr&oslash;mmer jeg gerne, at jeg ikke var klar over fjernelsen af <base target... /> fra XHTML 1.1 - og beklager fejlen, men h&aring;ber at svaret stadigv&aelig;k var til hj&aelig;lp, hvis sp&oslash;rgeren anvender HTML 4 eller XHTML 1.0.

Mvh
Xanadu
Avatar billede roenving Novice
23. oktober 2005 - 17:04 #9
Da xhtml overhovedet ikke er brugbar på internettet, er det en akademisk diskussion, om hvilken version, man skal vælge, for det er ingen af dem !-)

Læs f.eks. Oles artikler: http://exp.dk/artikler/537 og http://exp.dk/artikler/538 ...
Avatar billede roenving Novice
06. november 2005 - 05:58 #10
Tak for point ;~}