Avatar billede club-p Nybegynder
22. oktober 2005 - 19:48 Der er 14 kommentarer

Telefon nummer adskildt af ;

Hej eksperter

Jeg sidder med et lille problem i excel. Jeg har en kunde database som ser ud som følgende

i det første felt står deres fornavn og efter navn. og i det andet felt (lige til højre for) står deres telefon nummer. Jeg har ca 40 poster liggende

Der ser fx sådan ud

    A            B
1    Anders  45421452
2    Palle    65478652
3    mette    66568544

Osv

Jeg ønsker nu at få et langt felt hvor alle mine kunders telefon nummer står oplyst efter hinanden. Alle telefon nummerne skal være adskilt af dette tegn ;

så i praktisk kommer det til at se sådan ud
45421452; 65478652; 66568544 osv

Det er vigtigt at det står i et langt felt. hvor nummerne er efetrfulgt af hinanden og adskilt af tegnet ;

Men hvor gør jeg det???
Avatar billede club-p Nybegynder
22. oktober 2005 - 19:49 #1
RETTET VERSION

Hej eksperter

Jeg sidder med et lille problem i excel. Jeg har en kundedatabase som ser ud som følgende

i det første felt står deres fornavn og efter navn. og i det andet felt (lige til højre for) står deres telefon nummer. Jeg har ca 40 poster liggende.

Der ser fx sådan ud

      A            B
1    Anders  45421452
2    Palle    65478652
3    mette    66568544

Osv

Jeg ønsker nu at få et langt felt hvor alle mine kunders telefonnummer står oplyst efter hinanden. Alle telefon nummerne skal være adskilt af dette tegn ;

så i praktisk kommer det til at se sådan ud:
45421452; 65478652; 66568544 osv

Det er vigtigt at det står i et langt felt. hvor nummerne er efterfulgt af hinanden og adskilt af tegnet ;

Men hvordan gør jeg det???
Avatar billede kabbak Professor
22. oktober 2005 - 20:33 #2
Avatar billede nielsb Nybegynder
22. oktober 2005 - 20:44 #3
Hej Clup-p
Tror ikke dit problem kan løses i Excel.
Du kan ikke operere med mere end 256 tegn i kolonne (tror jeg nok).
Kan du ikke forklare, hvad dit problem er (hvad vil du kunne).
Med hensyn til telefonnumre vil jeg foreslå, at du går ind i Formater>Tal>Speciel>Telefonnumre. Så får du telefonnumrene adskilt parvist.
Avatar billede club-p Nybegynder
22. oktober 2005 - 20:57 #4
problemet er bare at jeg vil have en lang række med alle mine telefon nummer i ET FELT hvor de bliver adskilt af tegnet ;

Du siger at jeg ikke kan have mere end 256 teg i et felt.. Men hvordan ville du gøre det hvis du bare skulle liste de tre telefon nummer efter hinanden så det ser såles ud 45421452; 65478652; 66568544  ud fra disse oplysninger

    A            B
1    Anders  45421452
2    Palle    65478652
3    mette    66568544

Kan du ikke beskrive hvad der skal stå i det felt som jeg ønsker at lave (hvor telefon nummerne bliver listet efter hinanden og tegnet ; seperere dem)
Avatar billede club-p Nybegynder
22. oktober 2005 - 20:59 #5
PS det er vigtigt at telefon nummerne ikke bliver "adskilt parvist." men forbliver sammenhængende i 8 cifre
Avatar billede tkaas Nybegynder
22. oktober 2005 - 22:44 #6
Jeg ville ikke løse det i Excel, men i fx word.

Eksporter kun kolonnen med numre ind i word.
Søg på ^P (afsnitstegn) og erstat med ; efterfulgt af et mellemrum.
Den lange streng, du får ud af det, kan du så godt kopiere ind i en celle i Excel.

Men du får muligvis problemer, hvis din streng er over 256 tegn.
Avatar billede jkrons Professor
22. oktober 2005 - 22:51 #7
DU kan indsætte denen funktion i et modul:

Function Saml(omr As Range) As String
    Dim Navn As String
    Navn = ""
    For Each c In omr.Cells
        If IsEmpty(c.Value) Then Exit For
        Navn = Navn & c.Value & ";"
    Next c
    Saml = Navn
End Function

Berug den som en almindelig funktion i den celle, hvor dit resultat, skal stå.
Ret selv området til det område, du har telefonnumre i. Men der er rigtigt nok en begrænsning på hvor mange karakterer, der kan vises, men den der langt større end 256.
Avatar billede club-p Nybegynder
22. oktober 2005 - 22:55 #8
Jeg er ikke så god til sådan nogle koder. Men den skal tage alle nummer fra B2 til B30 kan du ikke lige sætte de værdier ind i din kode... Det villle være en super stor hjælp
Avatar billede jkrons Professor
22. oktober 2005 - 22:57 #9
I den celle, hvor du vil have resultatet til at stå skriver du bare =saml(b2:b30) så skulle resten gerne gå af sig selv.
Avatar billede club-p Nybegynder
22. oktober 2005 - 22:58 #10
Okay tak men hvor skriver jeg den kode som du har lavet ind henne så
Avatar billede jkrons Professor
22. oktober 2005 - 23:01 #11
Ok. Stå i dit regneark. Tryk Alt+F11.  Så åbnes VBA editoren. Vælg Insert - Module. Så indsættes et tomt modul. Kopier min kode til dette modul. Luk editoren igen.
Nu kan  d skrive =saml(B2:B30) i en tom celle i regnearket.
Avatar billede bak Seniormester
23. oktober 2005 - 00:02 #12
Alternativt:
Stil dig i C30
skriv =B30
stil dig så i C29
skriv = C30 & "; " & B29
Træk derefter C29's formel hele vejen op til C2
Avatar billede jkrons Professor
23. oktober 2005 - 10:50 #13
-> Niels-b

De nye versioner af Excel kan rumme ca. 32K tegn i en celle. Heraf kan 1024 vises på hver linje. Skal der vises flere, skal der indsættes linieskift for hver ca. 1000 tegn.
Avatar billede club-p Nybegynder
08. november 2005 - 17:40 #14
vil du ikke have nogle point jkrons