Avatar billede monstermand Nybegynder
22. oktober 2005 - 19:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Valedering af input kun til tal og komma

Hey,

jeg skal have tilrettet følgende funktion i et sådan omfang, at det KUN er muligt at indtaste cifrene 0-9 samt "," (uden plinger, altså komma alene)

Lige nu er det muligt at indtaste en del mere, bl.a. -./

Funktionen:

function validateInput2(key)
    {
        if (key > 43 && key < 58)
        {
            return true;
        }
        else
        {
            return false;
        }

Hvilken ASCII værdi har komma? - jeg ønsker nemlig også en tilsvarende funktion, dog skal det her ikke være muligt at indtaste komma - kun cifrene 0-9

Tak for hjælpen!
Avatar billede strickie Nybegynder
22. oktober 2005 - 19:22 #1
http://www.lookuptables.com/

Måske var det en mulighed for dig at kigge lidt på reg exp.
Lidt kringlet at sætte sig ind i, men powerfull! Søg på Reg exp på den kære google.com
Avatar billede monstermand Nybegynder
22. oktober 2005 - 19:59 #2
komma har værdien 44, men jeg vil stadig gerne se hvordan funktionen skal se ud
Avatar billede softspot Forsker
22. oktober 2005 - 20:05 #3
Hvis komma har værdien 44 og du i øvrigt synes den funktion du har nu fungerer godt nok, så må flg. være det du søger (i en lidt forkortet form):

function validateInput2(key)
{
  return (key == 43 || (key > 44 && key < 58));
}
Avatar billede monstermand Nybegynder
22. oktober 2005 - 20:07 #4
thanx - det var den der eller ( || ) jeg ikke kunne huske..
Avatar billede softspot Forsker
22. oktober 2005 - 20:08 #5
Hmmm... men det gjorde den så ikke... :/

Så det du søger er nok snarere:

function validateInput2(key)
{
  return (key == 44 || (key > 47 && key < 58));
}
Avatar billede softspot Forsker
22. oktober 2005 - 20:10 #6
Men i den sidste funktion vil du ikke kunne bruge piletaster og home, end, insert og delete (hvis altså det er en funktion som du kalder ved onkeydown eller onkeyup), hvilket vel ikke er optimalt...?
Avatar billede roenving Novice
23. oktober 2005 - 00:28 #7
Tjah, det er så ikke helt gennemskueligt, hvad du ønsker, men denne fjerner f.eks. forkerte tegn:

<input onchange="this.value=this.value.replace(/[^\d,]/g,'');">
Avatar billede monstermand Nybegynder
09. september 2006 - 11:30 #8
Ved ikke om jeg fik det løst - er ved at være lang tid siden. Smid et svar så vi kan få den ud af verden.
Avatar billede softspot Forsker
10. september 2006 - 09:23 #9
Ingen point til mig på denne her, ellers tak...
Avatar billede monstermand Nybegynder
10. oktober 2006 - 17:48 #10
Lukker her - kan ikke huske om jeg fik det løst :-/