Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
21. oktober 2005 - 18:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

drivers til Windows XP x64

Hej jeg har netop købt en laptop med 64 bit processor og så tænkte jeg, "...jeg skal da ha win xp x64..." så jeg formater den og installerede xp x64 hvorefter jeg finder ud af at driverne til win xp ikke er kompatible med x64..

Så mit spørgsmål er om det overhovedet er muligt at finde drivere til x64 og i givent fald hvor...??
...er det overhovet umagen værd at køre x64 i forhold til alm. xp (er der mere hastighed at hente, eller er det så lidt at det ikke er værd at arbejde for)?

Mvh

pft
Avatar billede trekkies Juniormester
21. oktober 2005 - 18:43 #1
Hvilken laptop har du købt?

Hvilke driver skal du bruge?
Avatar billede trekkies Juniormester
21. oktober 2005 - 18:51 #2
Hvis man har en 64 bit CPU, er den kun bedre hvis man også køre 64 bits programmer, men dem er der ikke så mange af i nu, men det kommer.
Avatar billede gudmundp Praktikant
21. oktober 2005 - 19:03 #3
trekkies>> tror du de kommer blir det næste ikke drivere til vista??
Avatar billede trekkies Juniormester
21. oktober 2005 - 19:06 #4
Nogle producerter har lavet 64 bits driver til deres produkter, men det er kun meget få som har det.
Nu skal Vista først testes igennem, og så skal det sendes ud, det kan nemt tage noget tid, men det skulle udkomme til næste år, men vi får se.
Avatar billede gudmundp Praktikant
21. oktober 2005 - 19:19 #5
jeg har selv en 64 processor og et msi bundkort og msi har lavet 64 drivere til bundkortet men de virker bare ikke det er endda en ægte 64 xp jeg har.
Avatar billede trekkies Juniormester
21. oktober 2005 - 19:48 #6
Nogle driver virker fint, mens andre virker ikke.
Jeg havde et lydkort for et par år siden, Microsoft Update kom med en driver, jeg installede den, men den virkede ikke, jeg installede en driver fra producenter i stedet for, og den virkede.

Har du prøvet at hente den nyeste driver, og flashe din bios, så du kan få den nyeste driver til dit bundkort.
Avatar billede gudmundp Praktikant
21. oktober 2005 - 19:52 #7
ja det har jeg
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
21. oktober 2005 - 21:28 #8
hej igen det er en Fujitsu Siemens Amilo A1630 og jeg mangler drivere til stort set alt lydkort, WAN kort, grafikkort, PCMCIA port, chipset og modem (uden betydning men den mangler)
Avatar billede trekkies Juniormester
21. oktober 2005 - 23:45 #9
Prøv følgende:
Gå ind på denne side(Siden skal godkendes til pop-ups):
http://www.fujitsu-siemens.com/support/downloads.html
Klik på "Notebooks" -> Klik nu på "Amilo" -> Klik nu på "A Series" -> Klik nu på "Amilo A1630" Nu kan du vælge den det du vil hente, og til hvilket styresystem, der står godt nok ikke "Windows XP 64 bit" men prøv at hente en driver til lydkort, se om den virker.

Hvis driverne ikke virker, har jeg måske en mere løsning, men først prøv det øverste.

Jeg vender først tilbage i morgen, jeg er ved at være træt :)
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
22. oktober 2005 - 04:10 #10
hej igen jeg har prøvet dit slag men det virkede ikke, jeg har os ringet til Fujitsu og spurgt efter x64 drivers men de sagde at de ikke understøttet styresystemet.. jeg lader spørgsmålet stå åbent nogen tid.. ellers formatere jeg lortet og ligger alm. xp ind...

men tak for jeres forslag alligevel

Mvh
Avatar billede trekkies Juniormester
22. oktober 2005 - 08:39 #11
Jeg synes at det er for dårligt at Fujitsu Siemens computer med 64bits CPU, men de skider på alt andet.

Den sidste ting er at at du henter de forskellige driver hos producenterne, prøv at downloade "Everest home edition", og lad det checke dit system.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Den kommer med oplysninger om dine hardware og kommer med links til sider hvor at du kan hente driver.
Avatar billede trekkies Juniormester
22. oktober 2005 - 08:44 #12
Hvis du ikke kan forstå hvilke oplysninger programmet kommer med, så kan du skrive dem her ind, så skal jeg prøve at finde nogle driver.

Her er et billed af dit grafikkort:
http://www.darkskies.dk/exp_billeder/grafik.jpg
Avatar billede trekkies Juniormester
19. november 2005 - 23:56 #13
Har du brug for mere hjælp :)
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
03. juli 2006 - 15:14 #14
jeg har været væk et stykke tid men er der ik nogen der vil ha de points... så smid lige et svar hver så deler vi
Avatar billede trekkies Juniormester
03. juli 2006 - 22:19 #15
Jeg lægger et svar, men du skal kun godkende det hvis du fik den hjælp som du skulle bruge.
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
13. juli 2006 - 18:25 #16
det var ganske fint men indså at teknologien sku ik lige var på min side i denne omgang :D men du får dem...