Avatar billede macriis Nybegynder
21. oktober 2005 - 12:10 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

SQL delete i 2 tabeller i Access

Hvordan laver man dette til en Access database? Access vil ikke acceptere inner join på en delete.

DELETE FROM kunde INNER JOIN kontakt ON kundeId = kundeId WHERE userId = '14'
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2005 - 13:08 #1
brug 2 SQL'er?
Avatar billede macriis Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:22 #2
Men jeg har ikke userId i kontakt-tabellen. Nøglen er kundeid.
Hvordan gøres det?
Avatar billede macriis Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:12 #3
Kan det lade sig gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
24. oktober 2005 - 18:06 #4
jeg har lige prøvet at lave en join ligesom du har forsøgt - og det kan godt lade sig gøre. mit eksempel er;

sql = "DELETE Tabel1.*, tabel2.* FROM Tabel1 INNER JOIN tabel2 ON Tabel1.id = tabel2.id;"

Din skal måske hedde noget a la;

DELETE kunde.*, kontakt.* FROM kunde INNER JOIN kontakt ON kundeId = kundeId WHERE kunde.userId = '14'
Avatar billede keysersoze Guru
06. februar 2006 - 16:19 #5
lukketid?