Avatar billede net--rom Nybegynder
21. oktober 2005 - 11:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

OWA (Outlook web access) over SSL

Hej eksperter.

Jeg har et domæne xxx.dk. På det domænet vil jeg have OWA til at ligge på mail.mscp.dk. det kan jeg også få til at virke helt fint. Ved så ikke om det er sat helt korrekt op, men det virker.

Nu kommer du/i så ind i billede for når jeg prøver at køre det samme over SSL siger den godt nok at det kræver sikker forbindelse (https), men når man så angiver det. Finder den også certifikatet, men efter accept af certifikatet, kan den ikke finde siden.

Jeg kører som i kan se Win 03. Certifikatet er lavet af egen CA. og jeg har fulgt følgende guide:
http://www.msexchange.org/tutorials/SSL_Enabling_OWA_2003.html

Websitet på IIS er sat op på følgende måde.
Home dir er: "\\.\BackOfficeStorage\xxx.dk\MBX"
der er så tilknyttet et virtuelt dir, som er: <drev>:\Program Files\Exchsrvr\ExchWeb.

Der er sat ssl 128 bit på websitet. og det er kun basic auth der er aktiveret.

Nogen der har nogen idéer?

\Net--rom.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:17 #1
Brug Default Website og den opsætning den selv laver til OWA, istedet for selv at prøve at efterligne opsætningen.

Du laver bare et nyt website der redirekter til default\exchange
Avatar billede net--rom Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:31 #2
ja det er en mulighed. Men en meget kedelig mulighed. Kan ikke være den eneste måde at gøre det på.

for så ender du alligevel med xxx.dk/exchange og ikke mail.xxx.dk som var meningen.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:41 #3
Nej, det gør du ikke.

Så ender du med https://mail.xxx.dk/exchange
Avatar billede net--rom Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:04 #4
ja hvis mit default website havde været xxx.dk, men det er det ikke.

opgaven lyder på at kunne give adgang til OWA via mail.xxx.dk
Avatar billede bjuhl Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:12 #5
Det er lige meget med xxx.dk

mail.xxx.dk peger på din IP
Så laver du et nyt website, med hostheader mail.xx.dk
Denne redirecter du til https://mail.xxx.dk/exchange
Avatar billede net--rom Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:16 #6
ok. opgaven lyder stadig på at kunne give adgang til OWA via mail.xxx.dk hvor der her vises login form.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:20 #7
Man du skal selvfølge lave default om igen, så du annulere alle dine ændringer.
Vigtig er især SSL. Ellers virker det ikke.
Avatar billede venturer Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:21 #8
for at kunne bruge mail.mscp.dk i stedet for mail.mscp.dk/exchange skal du ganske rigtigt have oprettet et nyt website.
Men dette skal gøres inde fra Exchange System Manager.

Åbne din Manager. Klik dig frem til din Exchange server (hvis der er flere skal du vælge dén af dem du vil brug OWA på).
Find "Protocols" under denne server og kig så under "HTTP".
HER skal du oprette en ny virtuel server. Efter et par minutter vil dette website figurere i din IIS manager.
Avatar billede net--rom Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:21 #9
Sådan her skal det se ud:

https://mailhost.sjca.edu/logon.htm
Avatar billede venturer Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:23 #10
Når sitet er oprette via System Manager, kan du inde i Exchange System Manager angive at du vil bruge formular baseret logon.
Jeg mener at selve SSL delen så stadig skal sættes op fra IIS interfacet.
Avatar billede net--rom Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:34 #11
Det er gjort. Den har så gjort nøjagtig det jeg hele tiden har gjort.

Der sker det samme. Den kommer op og spørger om jeg vil acceptere certifikatet og efter jeg har trykket ok. så kommer den frem og siger: siden kan ikke vises.
Avatar billede net--rom Nybegynder
21. oktober 2005 - 15:19 #12
jeg har selv løst det.

Venturer du får point. Du var tættest på løsningen.
Avatar billede venturer Nybegynder
21. oktober 2005 - 15:24 #13
Takker

Kan du kort beskrive hvad det var du manglede at gøre eller hvad du fandt ud af problemet var?
Avatar billede net--rom Nybegynder
21. oktober 2005 - 15:27 #14
Jeg ved ikke præcis hvad fejlen skyldtes, men istedet for at bruge egen CA, brugte jeg selfcert fra IIS 6 resource kit.

Så det har været en fejl i certifikatet.