Avatar billede bornholme Nybegynder
04. november 1999 - 21:53 Der er 10 kommentarer

SBlive value "skrætter" når jeg køre UDMA

Mit SBlive value "skrætter" når jeg køre UDMA. Hvis jeg slår UDMA fra i bios'n er problemet løst.

Det skrætter kun når Hard-diskene tænker..
Avatar billede Slettet bruger
05. november 1999 - 12:40 #1
Der er vel et eller andet galt.

Det kan være at dit bundkort ikke arbejder så godt sammen med de extra hardware du har påmonteret.
Så du kan jo købe et nyt.

Ellers kan det være at windows har lavet en fejl opsætning, hvis du kører med windows 98 SE, så skulle det virke, men eller prøv at geninstallerer.
Avatar billede fatboy Nybegynder
07. november 1999 - 01:42 #2
Jeg forestiller mig, der er nogle magnetbølger eller små radiosignaler i din pc. De kan komme mange steder fra, men i dit tilfælde ser det ud til, at de indvirker på lydkortet, så derfor:

Hvis det er fysisk muligt, så prøv at flytte harddisken og lydkortet så langt væk fra hinanden. Altså evt en anden slot til lydkortet, og kan måske også sidde et andet sted i kabinettet.

Men prøv hellere allerførst at flytte pc-en til et andet lokale. Det kan være , der er nogle spejlsignaler, som altså rammer lige det sted, hvor din pc står.
Avatar billede fatboy Nybegynder
07. november 1999 - 01:44 #3
Men aller-aller-først kunne man også hente de nyeste drivere til hele din pc eller i det mindste bundkort og lydkort. Og man kunne også forestille sig, at en biosopgradering kunne løse problemet.
Avatar billede bornholme Nybegynder
08. november 1999 - 23:08 #4
Fatboy: jeg prøver det med at flytte kortet langt væk fra HD'erne, jeg har prøvet med at flytte den.
Avatar billede ronni Nybegynder
09. november 1999 - 10:52 #5
Dine harddiske og dit lydkort bruger en eller anden fælles ressource. Kig i din enhedshåndtering og find ud af, hvad det er og skift adressen, så skal du bare se (eller høre!)
Avatar billede bornholme Nybegynder
09. november 1999 - 22:08 #6
Fatboy - ronni : Jeg har opdateret min bios og flyttet hd'erne længere væk .. og jeg har ændret ressourser .. lige meget hjælper det :(
Avatar billede fatboy Nybegynder
10. november 1999 - 02:07 #7
Kan det være dine højttalere, der bliver påvirket af noget....?
Avatar billede bornholme Nybegynder
10. november 1999 - 14:54 #8
Nej det er heller ikke mine højtalere ..
Avatar billede ronni Nybegynder
10. november 1999 - 15:16 #9
Inde i control panelet for dit lydkort (dobbeltklik på højttaleren ned ved siden af uret) kan du "mute" de forskellige indgange i dit lydkort. Prøv og mute dem én efter én og se, om det hjælper!
Avatar billede swasper Nybegynder
19. april 2000 - 21:56 #10
Jeg havde samme problem ind til jeg fandt en bios update til min computer, nu skrætter det bæsten aldrig mere i mine højtalere :-)