Avatar billede koch Nybegynder
21. oktober 2005 - 00:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

date formatering

Jeg forsøger udfra et dato-tids-format 0000-00-00 00:00:00 at hente følgende dato på formen d.m.Y.

Kan jeg ikke gøre dette vha. GET_FORMAT(DATE,'EUR') når jeg laver en forespørgsel via PHP?
Avatar billede mahler Nybegynder
21. oktober 2005 - 07:28 #1
Næsten...

Jeg ville tro, at du skal bruge:
GET_FORMAT(DATETIME,'ISO')    som giver '%Y-%m-%d %H:%i:%s'

Den anden:
GET_FORMAT(DATETIME,'EUR')    giver dig '%Y-%m-%d-%H.%i.%s'

Se http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html
Avatar billede koch Nybegynder
21. oktober 2005 - 11:20 #2
Formatet er i forvejen 0000-00-00 00:00:00, så ovenstående hjælper mig ikke lige! Men jeg er faktisk i tvivl om hvordan eller rettere hvor jeg skal benytte funktionen!

Lad os sige jeg har flg.:

//---- er det her (altså i $query_showfile) jeg skal sætte funktionen ind---//
$query_showfile = mysql_query("SELECT lastmodified FROM links WHERE link_id = '$p_c'");
        while ($row = @mysql_fetch_array($query_showfile))
            {
                $file_lastmod_temp = $row["lastmodified"];

            }
Avatar billede koch Nybegynder
21. oktober 2005 - 11:30 #3
Vil det være smartere at bruge date()-funktionen i PHP? Skal jeg så splitte min dato op først, eks. vha. split? Eller kan man  $date_test = date('d.m.Y', '$date_test_temp');
Avatar billede mahler Nybegynder
21. oktober 2005 - 11:58 #4
$query_showfile = mysql_query("SELECT DATE_FORMAT(lastmodified ,GET_FORMAT(DATE,'ISO')) as lastmodified FROM links WHERE link_id = '$p_c'");
Avatar billede koch Nybegynder
21. oktober 2005 - 12:15 #5
Kanon. Tak for hjælpen.